Inženjer kompanije "Volvo" Nils Bolin je 1959. godine izumio sigurnosni pojas, ali je smatrao da je previše važan izum da bi na njemu zaradio, prenosi Kurir.

Mnogi ne mogu da zamisle automobil bez sigurnosnog pojasa, a da li ste znali da ga njegov izumitelj nije prodao nego poklonio.

Prva ideja


Britanski automobilski sajt "Arnold Klark" osvrnuo se na ono što je danas univerzalni standard u modernim automobilima — sigurnosni pojas, koji je 1959. godine osmislio inženjer kompanije "Volvo" Nils Bolin. U to vrijeme, sigurnosni pojasevi su bili jednostavni dvotačkasti pojasevi oko struka, a u nesrećama su često nanosili više štete nego koristi.

Bolin, koji je ranije bio vazduhoplovni inženjer u kompaniji "Sab" i radio na izbacivim sjedištima, izumio je pojas koji se stavlja preko grudnog koša i struka. Dizajn je prvi put predstavljen na tržištu nordijskih zemalja 1959. godine, u modelima" Volvo Amazon" i "Volvo PV544". Dana 13. avgusta 1959. godine, kompanija "Volvo" je ušla u istoriju automobilizma kada je prodala prvi automobil opremljen današnjim trotačkastim sigurnosnim pojasem kupcu u Švedskoj.

"Volvo": Izum toliko značajan da ima veću vrijednost kao besplatan alat za spasavanje života nego kao izvor profita


To je bilo revolucionarno otkriće koje je moglo donijeti ogromnu zaradu kompaniji "Volvo" putem patenata. Ali "Volvo" to nije uradio — oni su poklonili patent, jer su smatrali da je previše važan da bi ga zadržali za sebe.

Razlog zbog kog je trotačkasti sigurnosni pojas danas široko rasprostranjen jeste taj što je "Volvo" otvorio svoj patent, kako bi svaki proizvođač automobila mogao da ga koristi u svojoj proizvodnji. Oni su odlučili da je izum toliko značajan da ima veću vrijednost kao besplatan alat za spasavanje života nego kao izvor profita.

- Odluka da se oslobodi prava na patent za trome tačkasti sigurnosni pojas bila je vizionarska i u skladu sa osnovnim principima bezbednosti koje Volvo zagovara - rekao je tadašnji generalni direktor Volvo-a, Alan Desel.

Bolin je nastavio da radi u kompaniji Volvo sve do 1985. godine, zagovarajući dodatna poboljšanja bezbednosti, kao što su zaštita pri bočnim udarima i zadnji sigurnosni pojasevi. Preminuo je 2002. godine, nekoliko godina nakon što je dobio zlatnu medalju od Kraljevske švedske akademije tehničkih nauka i bio primljen u Kuću slavnih automobilskog sveta. Prije četiri godine, "Volvo" je objavio da je više od milion ljudi širom svijeta spašeno zahvaljujući njegovom dizajnu sigurnosnog pojasa.

Dakle, ako vam je ikada život bio spašen zahvaljujući sigurnosnom pojasu, imate Bolina, a možda i "Volvo", da zahvalite što su ljudske živote stavili ispred profita.

Kada su sigurnosni pojasevi postali obavezni?


Iako je "Volvo" izumio sigurnosni pojas 1959. godine, tek 1968. godine pojasevi su postali obavezni u svim automobilima koji se prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama. Patent za "Volvo" sigurnosni pojas slobodno je dostupan svima, upravo zbog broja života koje može spasiti. Godine 2019. "Volvo" sigurnosni pojas proslavio je 60 godina, a procijenjuje se da je spasao više od milion života.

Koliko često treba menjati sigurnosne pojaseve?


Pošto ne postoji jednostavan način da se utvrdi kako će stariji sigurnosni pojas funkcionisati prilikom sudara, preporučuje se da se sigurnosni pojasevi pregledaju svakih 10 do 15 godina, a potom po potrebi zamijene.

(Kurir/OsteenVolvoCarsOfJacksonville)