Prije oko 500 godina, Leonardo da Vinči je nacrtao ono što je smatrao savršeno proporcionalnim muškim tijelom.


Crtež, poznat kao Vitruvijev čovjek, jedan je od najpoznatijih anatomskih crteža na svijetu. Složena međuzavisnost umjetnosti, matematike i ljudske anatomije zbunjivala je naučnike stotinama godina.


Ali sada, jedan stomatolog iz Londona tvrdi da je otkrio tajnu kako je da Vinči savršeno smjestio ljudsku figuru unutar kruga i kvadrata, piše Dejli mejl.


Dr Rori Mak Svini, diplomirani stomatolog s diplomom iz genetike, kaže da ključ za razotkrivanje geometrijskog koda crteža leži u upotrebi "jednakostraničnog trougla" između nogu čovjeka, koji se pominje u rukopisnim bilješkama koje prate crtež.


Istraživač je otkrio da to nije nasumična forma, već da zapravo odražava isti nacrt dizajna koji se često nalazi u prirodi.


Analiza pokazuje da ovaj oblik odgovara Bonvilovom trouglu, zamišljenom jednakostraničnom trouglu u dentalnoj anatomiji koji određuje optimalno funkcionisanje ljudske vilice. To, prema riječima dr Svinija, sugeriše da je da Vinči razumio idealan dizajn ljudskog tijela vijekovima prije moderne nauke.


Kada se ovaj trougao koristi za konstrukciju crteža, on proizvodi specifičan odnos između veličine kvadrata i kruga.


Dr Svini je otkrio da je taj odnos 1,64, gotovo identičan tzv. "specijalnom broju nacrta" 1,6333, koji se iznova pojavljuje u prirodi prilikom formiranja najčvršćih i najefikasnijih struktura.


Taj isti broj nalazi se u geometriji savršeno funkcionalne ljudske vilice, jedinstvenim proporcijama ljudske lobanje, atomskoj strukturi izuzetno jakih kristala i najefikasnijem načinu za pakovanje sfera.


— Svi smo tražili komplikovan odgovor, ali ključ je bio u Leonardovim sopstvenim riječima — rekao je dr Svini, koji je diplomirao na Stomatološkoj školi Triniti koledža u Dablinu.


— On je sve vrijeme ukazivao na taj trougao. Ono što je zaista nevjerovatno jeste da ovaj jedan crtež obuhvata univerzalno pravilo dizajna. Pokazuje da isti "nacrt" koji priroda koristi za efikasan dizajn funkcioniše i u idealnom ljudskom tijelu.


— Leonardo je znao, ili je intuitivno osjećao, da su naša tijela izgrađena istom matematičkom elegancijom kao i univerzum oko nas.


undefined

Prema riječima ovog stomatologa, ovo otkriće je značajno jer pokazuje da Vitruvijev čovjek nije samo lijepo umjetničko djelo. Umjesto toga, to je djelo "naučnog genija koji je bio vijekovima ispred svog vremena", rekao je on.


Crtež muškarca golog u dvije različite poze, s rukama i nogama unutar kruga i kvadrata, nacrtao je renesansni polimat oko 1490. godine. Djelimično je bio pod uticajem djela rimskog arhitekte Marka Vitruvija Polija, koji je vjerovao da ljudsko tijelo ima harmonične proporcije. On je predložio da ljudska figura može savršeno stati unutar kruga i kvadrata, ali nije dao matematički okvir za postizanje ovog geometrijskog odnosa.


Da Vinči, koji je riješio ovu zagonetku, nikada nije eksplicitno objasnio kako je to učinio. Tokom posljednjih 500 godina, naučnici su iznijeli brojne teorije i ideje, ali nijedna nije odgovarala stvarnim mjerama.


Studija, objavljena u časopisu Journal of Mathematics and the Arts, navodi:


— Više od 500 godina, Leonardov geometrijski sistem za uspostavljanje preciznog odnosa između kruga i kvadrata na njegovom crtežu Vitruvijevog čovjeka ostao je misterija.


— Ovaj rad pokazuje da Leonardova eksplicitna tekstualna referenca na "jednakostranični trougao" između nogu figure pruža njegovu metodu konstrukcije i otkriva anatomske osnove njegovih proporcionalnih izbora.


— Analiza pokazuje da Leonardov jednakostranični trougao odgovara Bonvilovom trouglu u dentalnoj anatomiji, osnovnom geometrijskom odnosu koji upravlja optimalnim funkcionisanjem ljudske vilice — navodi se u studiji.


(Stil)