GRAĐANI BiH NA METI PREVARANATA Ukoliko ste dobili ovakvu poruku dobro pripazite da se ne „upecate“ (FOTO)
Stanovništvo je sve češće na meti takozvane „phishing“ prevare, gdje napadači pokušavaju dobijanje ličnih informacija putem prevarantskih elektronskih poruka. Ove prijetnje posebno su usmjerene na lažno predstavljanje kurirskih službi, s ciljem da žrtve otvore sumnjive linkove i pruže svoje bankovne podatke pod izgovorom ponovnog slanja pošiljke.
Neki od prevarantskih SMS poruka stižu pod izgovorom da je kurirska služba pokušala isporučiti pošiljku, ali nije uspjela zbog različitih razloga. Da bi dobili novu šansu za isporuku, građani se pozivaju da kliknu na priloženi link i unesu svoje bankovne podatke. Međutim, treba obratiti pažnju na ovakve poruke jer se radi o klasičnoj „phishing“ prevari, na šta upozorava i konsultant za digitalni marketing Srđan Dukić.
– Ukoliko ste iPhone korisnik i dobili ste ovakvu poruku – znajte da se radi o pokušaju phishing napada. Cilj napadača je da vas navedu da otvorite navedeni link i da upišete svoje podatke kartice kako bi vam, navodno, ponovo poslali pošiljku. Iz nekog jutros je određen broj iPhone korisnika iz BiH dobio ovu poruku i prijavljuju da im stiže još uvijek. Najbolje bi bilo da označite ovakvu poruku kao “nepoželjnu” (“report junk”) i da je izbrišete – upozorio je Dukić građane putem društvene mreže Fejsbuk.
Kako „phishing“ funkcioniše?
Phishing prevare imitiraju legitimne organizacije, poput kurirskih službi, kako bi povećale svoju vjerodostojnost. Građani se pozivaju na oprez prilikom otvaranja linkova iz nepoznatih izvora i nikada ne bi trebalo dijeliti lične ili finansijske informacije putem sumnjivih e-mailova ili poruka.
Pošte upozoravaju: Ne nasjedajte na lažne SMS poruke
BH Pošte upozorile su građane da su SMS poruke o prispijeću pošiljke, a u kojima se traže dodatni lični podaci lažne i da je riječ o zloupotrebi njihovog znaka i logotipa.
“Molimo sve korisnike da svoje bankovne i ostalne lične podatke ne šalju na zahtjeve koji im stižu putem poruka ili mailova sa nepoznatih brojeva i adresa, jer BH Pošta ne traži svojim korisnicima lične podatke u smislu broja kartice i druge sigurnosne podatke”, istakli su oni.
Preporučili su da korisnici treba da izbjegavaju bilo kakav vid interakcije sa ovakvim stranicama i profilima, jer se u većini slučajeva radi o pokušaju krađe podataka putem lažnih transakcija.
“Napominjemo da ni u kojem slučaju u privatnim porukama ili komentarima ne ostavljate podatke o bankovnim karticama i lične podatke jer se isti mogu iskoristiti od strane trećih lica za direktnu krađu novca sa bankovnih računa”, navode iz BH Pošta dodajući da je ime njihove kompanije i ranije korišteno u ovakvim i sličnim napadima.
“U posljednje vrijeme zabilježen je ogroman broj pokušaja prevara putem lažnih SMS poruka i mailova, te još jednom upozoravamo korisnike naših usluga i sve građane da budu maksimalno oprezni”, navodi se u saopštenju.
Istakli su da su poduzeli sve što je bilo u okviru njihovih mogućnosti, a kako bi spriječili ovakve napade na korisnike te zaštitili korisnike.
“Svaki napad u kojem se zloupotrebljava ime BH Pošte, znak, logo ili domena, prijavljen je i registrovan u institucijama koje se bave borbom protiv cyber kriminala”, istakli su oni pozivajući građane da sve prijave njima kao kompaniji ili policiji.
BONUS VIDEO:
- Tagovi
- ONLAJN PREVARE
- PHISHING