Sve veći broj građana Bosne i Hercegovine odlučuje se za online kupovinu umjesto tradicionalnog odlaska u prodavnice. Prema najnovijem istraživanju Agencije za statistiku BiH, 40,1% korisnika interneta u zemlji obavilo je kupnju ili narudžbu putem interneta u posljednja tri mjeseca. Ovi podaci jasno ukazuju na promjenu navika – digitalna trgovina postaje svakodnevica.
Online trgovina najviše bilježi potrošnju u kategorijama odjeće, obuće i modnih dodataka, koje čine čak 57,7% svih kupovina. Slijede:
Namještaj i kućni pribor – 25,6%
Dostava hrane iz restorana – 22,3%
Računari, tableti i mobilni telefoni – 24,9%
Sportska oprema (bez odjeće) – 24,4%
Elektronika i kućanski uređaji – 18,4%
Hrana i piće iz prodavaonica – 19,1%
Polne razlike u navikama kupovine
Žene prednjače u kupovini odjeće i modnih dodataka – 65,7%
Muškarci češće naručuju gotova jela – 26,2% (u poređenju s 17,9% žena)
Kupovinu namještaja i kućnih potrepština češće obavljaju žene (30,6%) nego muškarci (21,3%)
Uprkos rastućem trendu, značajan broj građana još uvijek ne koristi ovu pogodnost:
10,5% ispitanika nije naručivalo ništa online u posljednja tri mjeseca
42,8% korisnika interneta nikada nije kupovalo putem interneta
Ovo otvara potencijal za dalji razvoj sektora, posebno među starijim generacijama i onima koji nisu navikli na digitalne usluge.
Uz brži tempo života, sve više potrošača cijeni mogućnost da izbjegnu gužve, redove i traženje parkinga. Klasične prodavnice sve češće digitalizuju svoje usluge – nude dostavu, online kataloge i opcije poput „klikni i preuzmi“.
Online trgovina nije više samo trend – ona postaje nova norma. Trgovci koji se ne prilagode ovom digitalnom talasu mogli bi, vrlo brzo, postati stvar prošlosti.