Dok Banjaluka drži “standardne” cijene, putovanje do udaljenih opština može vas koštati i stotine maraka. Otkrivamo gdje je vožnja taksijem luksuz, a gdje svakodnevica.

Cijene taksi usluga značajno variraju od grada do grada. Ispostavlja se da putovanje iz Banjaluke u neku od udaljenih opština može biti pravo opterećenje za novčanik. U nastavku vam donosimo pregled cijena taksi usluga u Srpskoj.

U Banjaluci start vožnje iznosi 3 KM, dok se kilometar naplaćuje po 2 KM. Ako vas taksista čeka, po satu ćete platiti 30 KM. Cijenu vožnje do ostalih gradova, kažu taksisti iz Banjaluke, jednostavno je izračunati.

- Računa se kilometar pređenog puta pomnoženo sa 2 KM. Na primjer, do Laktaša imate dvadesetak kilometara, tako da bi vas vožnja izašla oko 40 KM – kazao je za Aloonline.ba banjalučki taksista.

U Laktašima je situacija nešto drugačija. Start je 2,5 KM, a kilometar pređenog puta jeftiniji je za 0,10 KM u odnosu na Banjaluku. Kako kažu taksisti u ovom gradu RS, do Banjaluke za taksi vožnju izdvojićete 40 KM.

Koliko košta vožnja taksijem iz Prijedora do Banjaluke?

U Prijedoru i Prnjavoru je ista sitacija kao i u Banjaluci kada je riječ o cijeni po pređenom kilometru, ali je start drugačiji. Tako će vam taksimetar u Prijedoru na početku otkucati 2 KM, dok će u Prnjavoru biti za marku viši, odnosno start košta 3 KM - ukoliko se uključi taksimetar.

Kako kažu u Prijedoru, cijena vam je po gradu oko 10 KM, rijetko bude više.

Isključen taksimetar smanjuje cijenu kilometra


Ukoliko taksista uključi taksimetar, računica je jednostavna – nešto više od 100 KM. Međutim, kako su za Aloonline.ba kazali taksisti u ovom gradu, vožnju naplaćuju oko 70 maraka.

Od Prnjavora bi, prema taksimetru, vožnja do Banjaluke trebalo da košta nešto više od 120 KM, ali kako saznajemo može se naći taksi prevoz i za 40 KM, ali bez računa.

Trebinje, Višegrad, ali i Teslić imaju zanimljive tarife. Tako u Trebinju imate više opcija. Jednoj gdje je strart 2 KM, a cijena pređenog kilometra 1,6 KM. Ima i jeftinije.

- Kod nas nema start, malo je drugačije regulisano, a vožnju naplaćujemo 1 KM po pređenom kilometru – kazao je jedan od trebinjskih taksista sa kojima smo razgovarali.

Taksi do Banjaluke iz Trebinja, saglasni su svi, košta 350 KM. U ovom slučaju, očigledno je da taksisti jedni drugima ne spuštaju tarife.

Višegrad nema taksi dispečera.

- Uglavnom je riječ o gradskoj vožnji, vožnji po naseljima – kazao je taksista za naš portal.

Na pitanje koliko košta vožnja do Banjaluke, odgovara da je za to potrebno izdvojiti 350 KM. Nije nam bilo teško, pa smo brzinski izračunali. Kilometar bi bio oko jedne marke. Pristupačno, zar ne?

U Zvorniku je start 3,5 KM, ali zato po pređenom kilometru lokalni taksisti naplaću po 1,5 KM. Od Zvornika do Banjaluke vožnju ćete platiti 330 KM.

Ispod 5 KM taksisti ne voze u Tesliću


Kako su rekli u ovom gradu Srpske, taksimetar je nepoznanica. Sagovornik Aloonline.ba koji pruža usluga prevoza taksijem kazao je da bi trebalo da je start vožnje 2 KM, a da je cijena po kilometru 1,5 marka.

- Radi ko kako hoće. Apelovali smo da se sredi ova sitacija, ali ništa se ne dešava. Taksimetar je strano tijelo u Tesliću – kazao je naš sagovrnik.

Pojašnjava da cijena varira da li vozimo po makadamu, tada je skuplje. Čekanje naplaćuju, kaže, 10 maraka. Ono čega se drže taksisti u Tesliću, minimalna cijena jedne vožnje je 5 KM, ispod toga ne pale motor.

Ukoliko poželite taksijem iz Teslića za Banjaluku, jedni će vam naplatiti najmanje 120 KM, a može se pronaći vožnja i za 80 KM.

Duža relacija, skuplja tarifa


I u Istočnom Sarajevu je start 1,5 KM, ali je vožnja po kilometru jeftinija. Na svaki pređeni kilometar taksimetar otkuca 1,2 KM. Do Banjaluke, kažu taksisti, treba izdvojiti oko 400 KM. To znači da je cijena pređenog kilometra skoro duplo skuplja i iznosi oko 2,10 KM.

Zaključak je jasan – ukoliko namjeravare da posjetite neke od ovih gradova i da koristite taksi usluge, trebalo bi da provjerite cijene prije nego taksista započne vožnju i unaprijed dogovorite relaciju.