Američki dizajner Majkl Šmit predstavio je neobičnu kolekciju izrađenu isključivo od vune ovnova koji pokazuju interesovanje za druge mužjake, uz poruku o zaštiti životinja i prihvatanju različitosti.

Šmit je poznat po kreacijama koje je radio za američke zvijezde poput Šer i Dožu Ket. Ovu kolekaciju je radio u saradnji sa njemačkom organizacijom Rejnbou Vul (Rainbow Wool) i američkom aplikacijom za onlajn upoznavanje Grindr, prenosi Tanjug.

Prema pisanju Vašington posta (WP), riječ je o projektu koji nastoji da poveže modni svijet sa zaštitom životinja i ukazuje na položaj ovnova koje farmeri često odbacuju jer ne doprinose reprodukciji stada.

Organizacija Rejnbou Vul, koju vodi njemački farmer Mihael Šteke, tvrdi da njihov cilj nije isključivo luksuzni modni materijal, već i zaštita životinja koje se smatraju ekonomskim teretom na farmama.

Svaki 12 ovan ima sklonosti ka istom polu


Prema procjenama, jedan od 12 ovnova ne pokazuje interesovanje za ovce, ali zato, kako se navodi, "zapaža druge ovnove". Takvi mužjaci, piše američki list, zahtijevaju jednaku brigu kao i svi ostali, ali pošto ne doprinose priplodu, mnogi farmeri odlučuju da ih uklone iz stada.

Šteke, koji od 1995. upravlja farmom na više od 40 hektara u Vestfaliji, danas brine o više od 500 ovaca, a među njima je i 35 ovnova koje je spasio i koji nose šaljiva imena kao što su Marvin Gej i Žan Vul Gotje.

"Svako biće treba da živi i umre dostojanstveno", poručuje Šteke, dodajući da ga od malena prati ljubav prema ovcama, koju je razvio nakon što je odrastao na farmi gdje su se uzgajale krave i svinje.

"Ovo nije samo lijepa priča, u njoj ima i snažne poruke", naglasio je potpredsjednik Grindr-a za marketing Tristan Pineiro, dodajući da je ideja o reviji potpuno prirodno proistekla iz njihove marketinške strategije.

Grindr osmislio koncept "I Wool Survive"


Grindr je osmislio koncept pod nazivom "I Wool Survive", u okviru kojeg bi cijela kolekcija bila izrađena od vune spasenih gej ovnova. Pineiro je za WP objasnio da su ovnovi "metafora za mnoge ljude koji se osjećaju odbačeno zato što ne odgovaraju očekivanjima društva".

Šmit je zamislio kolekciju zasnovanu na gej arhetipovima iz pop-kulture – mornarima, vatrogascima, drvosečama, policajcima i drugim likovima koji su u potpunosti obučeni u vunu.

Modeli su tokom predstavljanja odjeće nosili i rekvizite od vune, od vunene pice i sjekire do policijske značke. Vuna je očišćena na farmi u Njemačkoj, potom odvezena u Španiju na predenje, a zatim poslata u Los Anđeles, gdje je Šmitov tim imao samo dva mjeseca da više od 300 kg prediva pretvori u 37 kompleta.

Iako Šteke nije mogao da prisustvuje događaju, nekoliko nedjelja ranije ugostio je Šmita na svojoj farmi.

"Nisam znao da je radio sa Lejdi Gagom. Bio bih mnogo nervozniji“, rekao je uz osmijeh.

Dizajner impresioniran miroljubivošću ovnova i kvalitetom vune


Šmit je, ističe WP, bio impresioniran miroljubivošću ovnova i kvalitetom njihove vune.

"Dođu kad ih pozovete, kao psi. Predivni su", rekao je Šmit dodajući da je vuna izuzetnog kvaliteta.

"Ima odličnu teksturu i finu strukturu. Naravno da je divna, ipak je gej!", zaključio je američki modni kreator.

(Tanjug)