Avion je poletio iz Denpasara sa jednim već neispravnim toaletom, a preostala dva su se pokvarila tokom šest sati dugog putovanja, ostavljajući putnike bez osnovnih sanitarnih uslova u posljednja tri sata leta.
Prema svjedočenjima putnika, situacija je postala haotična – jedan stariji putnik se uneredio, dok su drugi morali da koriste flaše ili čak umivaonike. U kabini su se osjetili jaki neprijatni mirisi, a pojedini putnici tvrde da je urin dospio i na pod aviona.
Kompanija Virdžin Australija izvinila se putnicima, ponudila vaučere za buduće letove i pohvalila posadu za postupanje u ''izazovnoj situaciji''. Avion je nakon slijetanja povučen iz saobraćaja radi popravke.
Sindikat radnika u transportu (TWU) oštro je reagovao, navodeći da incident predstavlja ''ozbiljnu opasnost'' za putnike i osoblje. Posebno su istakli da je avion poletio iako je već imao jedan neispravan toalet, što vide kao primjer prakse u kojoj profit ima prednost nad bezbjednošću i uslovima rada. Po njihovom tumačenju, avio-kompanije često puštaju avione u saobraćaj i kada nisu potpuno spremni, kako bi izbjegle kašnjenja ili otkazivanja koja bi donijela finansijske gubitke.
Australijski regulator, ''Civil Aviation Safety Authority'', saopštio je da ne propisuje minimalan broj ispravnih toaleta jer to ne spada u bezbjednosne zahteve, već u kategoriju komfora i higijene. Upravo tu sindikat vidi problem, tvrdeći da se zanemaruje dostojanstvo i zdravlje putnika i posade.
Ovakvi incidenti, osim što otvaraju pitanja o standardima u industriji, mogu ozbiljno narušiti reputaciju avio-kompanije, posebno uoči turističke sezone kada se na linijama iz jugoistočne Azije beleži najveća popunjenost.
(Aero.rs)