Djela Tome Zdravkovića su nelegalno ustupljena pjevačici Amiri Medunjanin bez autorskih dozvola

Gordana Zdravković, supruga legendarnog Tome Zdravkovića, potražila je pravdu na sudu, jer tvrdi da je izdavačka kuća iz Zagreba godinama bespravno monetizovala autorska dela njenog supruga.

Sanja Čajić, direktorka firme koja zastupa Gordanu Zdravković, je ispričala sporne detalje o poslovanju velike izdavačke kuće, s kojom su na sudu već duže vrijeme.

Spor između "Kroacija rekordsa", izdavačke kuće iz Zagreba koja posluje i u Srbiji, i beogradske firme "Konekt netvork pablišinga" traje i dalje. Zasad pravnu bitku na sudu dobija "Konekt", o čemu svjedoči i podatak da je Jutjub odlučio da ukloni kanal "Jugotona" (kćerka-firma "Kroacija rekordsa"), a time je nestalo na desetine hiljada pjesama sa ove platforme koje su brojale milionske preglede.

Sanja Čajić, izvršna direktorka "Konekta", objasnila je detaljno zbog čega imaju sukob s velikom izdavačkom kućom i na koji način je oštećena Gordana Zdravković, udovica pokojnog Tome Zdravkovića, kao i njihovi drugi klijenti.

- Na samom početku smo se trudili da dođemo do vlasnika "Kroacija rekordsa", slali smo mejlove da su bespravno podigli na Jutjub kanale kompletna autorska djela naših klijenata. Naravno, ni na jedan mejl nikada nismo dobili odgovor. Moram vam objasniti da su Jujtub kanal Jugoton, kao i "Kroacija rekordsa" godinama bespravno monetizovali autorska djela naših klijenata bez ijedne jedine autorske dozvole, kao i bez vlasništva nad fonogramima. Mi u našem pablišing timu imamo 150 autora, od kojih je više od 50 materijalno oštećeno od "Kroacija rekordsa". Među njima najviše porodica Tome Zdravkovića, a to su još i Aleksandar Korać, Predrag Negovanović i mnogi drugi - tvrdi ona.

Direktor "Kroacija rekordsa" je prije deset godina prodao nelegalne fonograme kćerki-firmi koja posluje u Srbiji, tvrdi Sanja Čajić.
- Centar za rekonstrukciju i prodaju (CERP) 21. 10. 2016. donio je rješenje po kom se utvrđuje da fonogrami nisu procjenjeni u vrijednosti društvenog kapitala i privatizacije preduzeća "Hrvatska naklada zvuka i slike Zagreb", to jest "Kroacija rekordsa". Nakon toga, 15. 12. 2021. i Ustavni sud Republike Hrvatske donosi identičnu odluku na žalbu "Kroacija rekordsa". Znači, krovna institucija vrijedna svakog poštovanja donosi identičnu odluku. Šta se dešava u međuvremenu? Želimir Babogredac, direktor "Kroacija rekordsa", 8.12. 2015. godine prodaje komplet nelegalne fonograme kćerki-firmi "Jugoton-Kroacija rekords" d. o. o." Novi Sad, čiji je on vlasnik u Srbiji. Radi se o 6.560 fonograma, zamislite na 60 rata po 1.000 evra iako je njihova vrijednost, pogotovo kad je Toma Zdravković u pitanju, neprocjenjiva, a da ne nabrajam ostale srpske velikane - tvrdi ona i nastavlja:

- Da čudo bude još veće, pogledajte datum, 2015. godina, i to decembar! Je l' ovo slučajnost ili je znao da će Ustavni sud Republike Hrvatske, kao i CERP, donijeti ispravnu odluku i poništiti privatizaciju fonograma. Naravno, ta firma iz Novog Sada posle prebacuje još jednoj kćerki-firmi "Jugoton-Kroacija rekords d. o. o." Beograd fonograme na koje nemaju nikakva prava.

Čajićeva tvrdi da su djela Tome Zdravkovića nelegalno ustupljena pjevačici Amiri Medunjanin.

https://aloonline.ba/vip/politicar-inspirisao-pjesmu-ispod-palme-na-obali-mora/

- Godinama eksploatišu na svim digitalnim platformama autorska djela naših klijenata, počev od Jujtuba, Dizera, Spotifaja, bez autorskih dozvola iako to nije po našem, a ni evropskom zakonu. Takođe, oni daju naše kompozicije na preradu i adaptaciju. Na primjer, Amiri Medunjanin su dali da može kompletno da obradi kompozicije Tomislava Zdravkovića. Uredno su objavili i CD i vinil (LP) s njom, potpisali ugovore da će obeštetiti porodicu autora i do dana današnjeg to nisu uradili. Znači, ponašaju se kao obični pirati po svim zakonima o autorskim i srodnim pravima Republike Srbije! Na kraju su povukli sve ploče i diskove iz prodaje. Pa da su bilo šta po zakonu uradili, zašto bi povukli materijal iz prodaje? Logično pitanje - priča Čajićeva, pa dodaje:

- Mi smo kupili ploču i disk u njihovoj radnji, uzeli fiskalni račun da imamo kao dokaz da su se bavili piraterijom. Naravno, sve smo prije toga uredno zabiljeležili i skrinšotovali. Zamislite vinil od 2.999 dinara koji se prodaje u svim radnjama "Kroacija rekordsa" bez i jedne jedine saglasnosti nasljednika Tomislava Zdravkovića. Je l' to kriminal? Mi mislimo da jeste i da se po krivičnom zakonu Republike Srbije i te kako može odgovarati za to. Nije samo Amira u pitanju, tu su i Sevdah Bejbi, Merima Ključo i da ih ne nabrajam sve koje su uredno objavili kao svoja nova izdanja. Ako računamo da su eksploatisali samo albume Tome Zdravkovića, iako nijedan nikada nije snimljen u Republici Hrvatskoj, na šta se pozivaju, već isključivo i samo u Srbiji u Beogradu, doći ćemo do iznosa da su samo eksploatisanjem njegovih kompozicija za 30 godina imali protivpravnu imovinsku korist od preko pola miliona evra! Naravno ni jedan jedini dinar nikada porodica od toga vidjela nije, kao ni ostali autori.

Čajićeva je za kraj poručila da su već dobili prvostepenu presudu protiv "Kroacija rekordsa".

- Da su sve radili po zakonu, kao što nisu, ne bi sad jurili autore da obnavljaju ugovore s njima. Reći ću vam samo da su izgubili prvostepeno od "Konekta" usred Zagreba. Dodaću na sve to da imamo dosta pokrenutih sporova u Srbiji i nadamo se da će na osnovu svih dokaza koje imamo, a imamo svaki ugovor i svaki djelić stvaralaštva naših klijenata, kao i kompletnu arhivu, uspjeti da se izborimo. Nadamo se da će presuda biti časna, imamo primjer "Diskosa", gdje je Apelacioni privredni sud u Beogradu na osnovu identičnog slučaja doneo odluku u korist autora. Sud ističe da su kupovinom, tj. privatizacijom "Diskosa" vlasnici stekli svojinu samo nad kapitalom, ali ne i na nad imovinskim pravima iz domena intelektualne svojine, tačnije srodnim pravima proizvođača fonograma, s obzirom na to da nisu ni bili predmet prodaje. Identično kao i sa starim dobrim "Jugotonom". Da se vratimo na ono što je najbitnije za vas, a to je Jutjub kanal "Jugotona". Mi smo zbog svih ovih razloga podnijeli digitalne opomene, a Jutjub je odlučio da kanal do završetka suđenja ukloni sa svoje platforme, piše Blic.

Isplakali smo se gledajući najtužniju scenu u filmu "Toma", a to se u privatnom životu uopšte nije desilo.

BONUS VIDEO: