VRELE CIJENE HLADNI RADIJATORI! Banjalučani iz godine u godinu SVE NEZADOVOLJNIJI grijanjem
Još jedna grijna sezona u Banjaluci stavila je potrošače gradskog grijanja na muke. Kako kažu, navikli su da svaka godina nosi probleme u snabdijevanju i ako je suditi po kvarovima koji se dešavaju na samom početku sezone, šta li ih čeka kada se temperature spuste ispod nule. Stahuju da će svoje kuće i stanove opet morati dogrijavati, što će ih izložiti dodatnom trošku ali, kako kažu, moraju sačuvati svoje zdravlje.
Stanovnici Nove varoši su ogorčeni. Danima se žale na hladne radijatore. Kažu da je više dana kada nemaju grijanje nego što su ispoštovani kao potrošači koji redovno izmiruju svoje obaveze.
Iz Eko toplane su ukazali na veći kvar na vrelovodu Industrija kojim se toplotnom energijom snabdijeva, između ostalog, i naselje Nova varoš. Kvar je bio otklonjen, međutim prije dva dana stanovnici ovog naselja su opet ostali bez grijanja. Pored Nove varoši bez grijanja su zbog novonastalog kvara ostali i potrošači u naseljima Centar, GP Krajina, Nova varoš, Paprikovac, Rosulje, Sunce i Mjesec. Isporuka toplotne energije bila je prekinuta i u objektima Kampusa.
„Svake godine ista priča. Kvarovi su redovna pojava i prevršili su svaku mjeru jer i kada puste grijanje radijatori nisu ni blizu odgovarajuće temperature. Problem je učestao i sveprisutan I ne može se ignorisati i rastezati kao svih prethodnih godina. Ako mi možemo cijele godine izmirivati svoje obaveze, oni bi morali ispoštovati nas. Ovo je sve samo nije poštovanje svojih korisnika!“, priča nam potrošač iz ulice Kralja Petra I Karađorđevića.
Eko toplane su za Aloonilne.ba naglasili kako oni ulažu sve napore i resurse, ljudske i finansijske, kako bi održavali distributivne mreže.
„Pojedine mreže su stare i dotrajale i za njihovu potpunu rekonstrukciju neophodna su velika ulaganja. Ako govorimo o Novoj varoši tu je riječ o mreži od oko 170 kilometara dužine, staroj pola vijeka“, kazali su iz ovog preduzeća.
I iz banjalučkog naselja Borik takođe nemaju riječi hvale za ovogodišnju grijnu sezonu.
„Oduvijek se grijem na gradskom grijanju i ni jedna sezona nije ista. Ove godine više ne griju nego što griju. Radijatori su mlaki i u toku dana, ne samo naveče“, kazao je potrošač iz ulice Novice Cerovića.
Građani su izrevoltirani, pitaju zašto se ne radi na sanaciji mreže prije same sezone ako već znaju kritične tačke u gradu, ali iz Eko tolane kažu da i pored održavanja koje vrše u ljetnom periodu, prava slika može da se vidi tek kada krene grijna sezona.
„Mi ove kvarove nismo mogli predvidjeti, upravo zbog lošeg stanja mreže“, kazali su iz ovog preduzeća i dodali da iako je mreža u izuzetno lošem stanju, Eko toplana uspijeva da obezbijedi potreban kvalitet isporuke toplotne energije, čemu u prilog govore i brojna istraživanja i ankete o zadovoljstvu korisnika pruženom uslugom.
Ko su ti zadovoljni korisnici pitaju se i stanovnici Grčke ulice, koji se više „mrznu“ nego griju.
„Stavili smo dodatnu izolaciju i promijenili stolariju ali ništa ne pomaže. Radijatori kada nisu hladni zbog kvarova onda su mlaki“, kazao nam je potrošač iz navedene ulice.
Iz Eko toplane su svjesni da stanje distributivne mreže na početu ove sezone nije zadovoljavajuće ali za sada ne mogu ponuditi dugotrajna rješenja na ovom polju sem da mole građne za strpljenje i da u što kraćem roku nastoje riješiti sve kvarove.
CIJENE