Tako savjetuje Stiv Blank, preduzetnik i autor četiri knjige o preduzetništvu. On je tokom svoje karijere osnovao četiri tehnološke kompanije, a njegova poslednja firma prodata je 2005. godine za 329 miliona dolara. Danas je profesor na Univerzitetu Stenford, gde predaje o inovacijama i Lean Startap metodi.

AI može ubrzati istraživanje tržišta i razvoj ideja


Blank godinama savetuje preduzetnike da napuste kancelariju i direktno razgovaraju sa potencijalnim kupcima kako bi testirali ideje i razvili biznis. Sada, kaže on, AI može značajno ubrzati taj proces.

– Vještačka inteligencija je multiplikator snage za sve što radite. Možete je koristiti da saznate da li je vaša ideja već isprobana, zašto nije uspela i gdje bi mogla najbolje da funkcioniše – kaže Blank za Si-En-Bi-Si.

Osim što pruža analize tržišta, AI može čak i da napiše kompletan biznis plan, što može uštedjeti hiljade dolara koje biste inače potrošili na poslovne konsultante.

AI kao ‘pametni prijatelj’, ali sa rezervom

Ipak, Blank upozorava da AI alati nisu nepogrešivi. Njihovi odgovori često sadrže greške, a problem je što korisnici ne mogu lako da ih prepoznaju.

– Između 10 odsto i 50 procenata AI odgovora može biti netačno. Ako sve uzimate zdravo za gotovo, možete se dovesti u problem, ali možete dobiti i odlične ideje na koje inače ne biste pomislili – navodi on.

Preporučuje da AI koristite kao alat za dobijanje početnih smjernica, postavljajući pitanja poput:
– Razmišljam o pokretanju ‘Iks’ biznisa. Možeš li mi pomoći da pronađem poslovni model?

– Ko su moji potencijalni prvi kupci?

– Šta im je najvažnije?

– Kako da ih pronađem i testiram svoje ideje?


AI ne može zamijeniti stvarno istraživanje tržišta


Iako AI može olakšati početne korake, Blank naglašava da ne može zamijeniti direktno istraživanje tržišta i razgovore sa kupcima. Ključna pitanja poput „Ko su moji kupci?“ i „Šta žele?“ ne mogu se u potpunosti riješiti uz pomoć AI-a.

– AI je moćan alat, ali ne može eliminisati potrebu za testiranjem osnovnih pretpostavki biznisa – kaže Blank.

Ko ne koristi AI, gubi konkurentsku prednost


On upozorava da će preduzetnici koji ne koriste AI teško moći da se takmiče sa onima koji to čine.
– Ne želite da se nadmećete sa nekim ko koristi AI, jer oni deluju kao da imaju tim od 20 ljudi iza sebe – ističe on.

Pored istraživanja tržišta, AI može pomoći preduzetnicima u finansijama, administraciji i dizajnu web stranica, smanjujući troškove i ubrzavajući proces pokretanja biznisa.
– Ako ne želite da koristite AI kao alat, niko vas neće spriječiti. Ali time birate teži put ka uspehu – zaključuje Blank.

BONUS VIDEO: