– Morate znati o umjetnosti, o starinama, o unikatnim komadima koji su često nezamjenljivi – rekla je jedna od zaposlenih, Gina, koja radi u luksuznom domu i insistira da ostane anonimna zbog prirode posla.
U kućama čija vrijednost mjeri u desetinama miliona dolara, namještaj, dekoracije i umjetnine zahtijevaju poseban tretman i znanje o materijalima i površinama, piše Blic.
– Istražujem svaku stvar prije nego što je dotaknem – dodaje Gina.
Kućni menadžeri, nova profesija među bogatima
Kako bi odgovorili na potražnju, elitne agencije poput Charles MacPherson Associates iz Toronta nude posebne programe obuke pod nazivom „Osnove upravljanja domaćinstvom“ (Fundamentals of Household Management).
Petonedeljni kurs, koji košta oko 3.000 dolara, obuhvata teme poput komunikacije između poslodavca i zaposlenih, organizacije doma, bezbjednosti i tehničkog održavanja.
– Nije svako sposoban da čisti pravilno, i to sigurno nije posao za „one koji ne mogu da nađu ništa drugo“ – istakao je osnivač agencije Čarls Mekferson.
– Pravilno čišćenje je vještina koja mora da se nauči i to je ozbiljan posao, dodao je on.
Prije pandemije, glavni kućni menadžeri zarađivali su u prosjeku oko 60.000 dolara godišnje. Danas, zahvaljujući porastu potražnje i luksuzu koji zahtijeva stručno održavanje, njihove plate lako dostižu i 100.000 dolara.
– Bogati postaju još bogatiji i kupuju sve delikatnije stvari. Žele da njihovi domovi izgledaju kao muzeji, a ne kao obične kuće – kaže Mekferson.
On objašnjava da su visoka potražnja i mali broj obučenih radnika doveli do eksplozije plata u ovom sektoru.
Luksuz ima cijenu i posle kupovine
Porast potražnje za „kućnim kustosima“ došao je nakon buma savremene umjetnosti i dizajna, kada su mnogi bogati kupci investirali u unikatni namještaj i galerijske komade.
Sada shvataju da prava cijena luksuza ne prestaje na kasi – jer i održavanje takvih umjetničkih enterijera zahtijeva posebna znanja, vještine i disciplinu.