Pokretanje vlastitog biznisa u BiH može biti izazovno naročito ukoliko mali preduzetnici prave iste greške koje ih mogu koštatiti uspjeha. 

Mnogi imaju sjajne ideje, ali često zapnu na istim stvarima – od lošeg planiranja do pogrešnog marketinga, piše Biznis.info. U nastavku pročitajte pet najčešćih grešaka koje prave mali poduzetnici u BiH – i jednostavne načine kako ih možete izbjeći.

Počinju bez jasnog plana


Veliki broj ljudi uđe u biznis vođen entuzijazmom, ali bez stvarnog plana. “Vidjela sam da svi prave kolače – pa sam i ja počela” nije biznis plan.

Bez analize tržišta, konkurencije i troškova, poduzetnik brzo shvati da ne zna ni kome zapravo prodaje.

Kako izbjeći:

Napravite jednostavan plan od jedne stranice – ko je vaša publika, šta nudite, po kojoj cijeni i gdje ćete prodavati.
Nije potrebno da bude formalno – dovoljno je da znate smjer.

Potcjenjuju važnost marketinga


Mnogi mali biznisi u Sarajevu oslanjaju se isključivo na “preporuke”. Iako je to dobar početak, bez vidljivosti na internetu teško ćete rasti. Ako vas nema na Googleu, Instagramu ili TikToku – mnogi neće ni znati da postojite.

Kako izbjeći:

Napravite profil na barem jednoj društvenoj mreži i objavljujte redovno.
Ne morate plaćati reklame odmah – važniji je dosljedan sadržaj i komunikacija s kupcima.
Koristite besplatne alate poput Canva ili CapCut za vizuale i kratke videe.

Sve rade sami – i brzo “izgore”


Poduzetnici početnici često žele sve držati pod kontrolom – nabavku, prodaju, marketing, administraciju. Rezultat? Preopterećenost i gubitak motivacije.

Kako izbjeći:

Naučite delegirati – angažujte freelancera, studenta ili prijatelja za dio posla.
Fokusirajte se na ono u čemu ste najbolji, a ostalo prepustite drugima.
Ponekad je pametnije platiti pomoć nego izgubiti energiju i volju.

Ne prate finansije


Najčešća greška – biznis raste, ali vlasnik ne zna tačno koliko zarađuje. Sve se miješa: lični troškovi, troškovi nabavke, porezi… Bez praćenja prihoda i rashoda, teško je znati da li posao stvarno napreduje.

Kako izbjeći:

Vodite jednostavnu tabelu s troškovima i zaradom.
Koristite besplatne alate (Google Sheets, Excel) ili aplikacije za male biznise.
Odvojite lični novac od poslovnog računa – to je osnov zdrave firme.

Ne prilagođavaju se tržištu


Sarajevo je specifično tržište – potrošači brzo mijenjaju navike, a trendovi se šire društvenim mrežama. Biznisi koji ne prate te promjene često stagniraju ili propadnu.

Kako izbjeći:

Slušajte kupce – čitajte komentare, poruke i recenzije.
Uvedite male promjene – novi proizvod, sezonske ponude, bolju ambalažu.
Fleksibilnost je važnija od savršenstva.
Zaključak
Pokretanje biznisa u BiH nikad nije bilo dostupnije – ali uspjeh ne dolazi slučajno.

Ključ je u malim, pametnim koracima, praćenju trendova i stalnom učenju. Ako izbjegnete ovih pet grešaka, već ste pola puta do stabilnog, prepoznatljivog brenda.

(Biznis.info)