Sindikat finansijskog sektora (FSU) odveo je slučaj pred radni tribunal, tvrdeći da banka nije transparentno prikazala podatke o broju poziva. Dok je CBA navodila da je broj poziva smanjen za 2.000 nedjeljno zahvaljujući "voice botu", sindikat je dokazao da obim poziva raste i da je banka morala da nudi prekovremeni rad i uključuje tim lidere u podršku.

Poslije pritiska i zvanične rasprave, banka je priznala grešku.

"Naša procjena nije uzela u obzir sve relevantne faktore i zbog toga pozicije nisu bile stvarno višak. Izvinjavamo se zaposlenima", navodi se u saopštenju CBA.

Zaposleni koji su bili pogođeni ovom odlukom sada mogu da zadrže svoja radna mjesta, pređu na druge pozicije u okviru banke ili da napuste kompaniju uz dogovoreni paket.

Izvršni direktor Met Komin godinama predvodi digitalnu transformaciju CBA i nedavno je najavio partnerstvo sa OpenAI radi uvođenja naprednih AI rješenja u bankarske usluge. Ipak, ovaj slučaj pokazuje koliko je primjena vještačke inteligencije u finansijama osjetljiva tema. Prema izvještaju Bloomberg Intelligence, globalne banke bi u narednih pet godina mogle da ukinu i do 200.000 radnih mjesta zbog automatizacije poslova u administraciji i operacijama.

Sindikati upozoravaju da kompanije moraju biti transparentne i odgovorne pri uvođenju AI tehnologija.

"Ovo je ogromna pobjeda naših članova", poručili su iz FSU, naglašavajući da se neće povući iz borbe za zaštitu radnih mjesta u eri automatizacije.

(Telegraf.rs)