Investitori će vjerovatno imati brojna pitanja za izvršnog direktora Elona Muska kada Tesla objavi rezultate za drugi kvartal danas. Među njima su koliko brzo proizvođač električnih vozila može pretvoriti pilot program robotaksi usluge u profitabilan posao, kako izbjeći pad prodaje drugi uzastopni put, kao i Muskove moguće političke planove.

Manje atraktivno, ali jednako važno, jeste pitanje regulatornih kredita, koje tradicionalni proizvođači automobila kupuju od kompanija za električna vozila da bi nadoknadili zagađenje ispušnih gasova svojih benzinskih vozila. Ovaj prihod predstavlja ključni segment finansija Tesle i bio je glavni pokretač profita u prva tri mjeseca ove godine.

Bez prihoda od tih kredita, koje Tesla prodaje proizvođačima vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem, Tesla bi u prvom kvartalu zabilježila gubitak. Musk bi mogao biti pod pritiskom da objasni koliko dugo misli da Tesla može nastaviti da prodaje te kredite.

Prema pisanju Yahoo Finance američka vlada je podsticala proizvodnju vozila sa nultom emisijom tako što je dodjeljivala kredite proizvođačima električnih vozila, dok je nametala velike kazne proizvođačima vozila sa sagorijevanjem koji ne ispunjavaju standarde emisije.

Tradicionalni proizvođači mogu izbjeći kazne kupovinom kredita od kompanija poput Tesle. Međutim, nedavna legislativa donijeta za vrijeme administracije Donalda Trumpa ukida kazne za proizvođače koji ne ispunjavaju standarde Nacionalne uprave za sigurnost saobraćaja na autoputevima (NHTSA), koji su bili osnova za tražnju za regulatornim kreditima.

“Oni čine konvencionalna vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem konkurentnijim, dok električna vozila čine manje konkurentnim,” rekao je Batt Odgerel, direktor u Energy Policy Research Foundation, misleći na Kongres, Trumpa i savezne vlasti. Dodao je da Tesla rizikuje gubitak prihoda od kredita, kao i tržišnog udjela.

Budućnost još dva izvora kredita – onih koje izdaje Agencija za zaštitu životne sredine SAD-a (EPA) i kalifornijski program za vozila sa nultom emisijom – je neizvjesna zbog predloženih promjena pravila, političkih i pravnih izazova.

“To će sigurno biti veliki gubitak prihoda za proizvođače automobila” koji su prodavali ove kredite, dodao je Chris Harto, viši analitičar politike u Consumer Reports. Tesla je prijavila više takvih prodaja nego bilo ko drugi u automobilskoj industriji.