Miljuš je rekao da im po sistematizaciji nedostaje 10 vatrogasaca, te istakao da su im trenutno neophodna bar još četvorica ili petorica.
"Kad se desi nešto poput poplava, a u istom periodu izbije veliki požar poput onog u fabrici `Cims`, te manji požar u hotelu `Prijedor`, onda je skoro sav operativni sastav na terenu. A moramo imati jedan tim u bazi", izjavio je Miljuš.
On je naveo da dolazi do smjena generacija kada jedni odlaze u penziju, dok mladima, nakon što prođu šestomjesečnu obuku i polože vatrogasni ispit, treba dvije godine rada i prakse da bi bili potpuno formirani.
Miljuš je naveo da kod vatrogasaca nikada nije bilo otpora na rad mimo redovnog radnog vremena u vanrednim okolnostima kao što su poplave, da niko nikad nije odbio poziv.
On je podsjetio da je učešćem u međunarodnim projektima prije desetak godina imao priliku da se upozna o radu lokalnih i regionalnih centara u zemljama sa razvijenim sistemima zaštite i spasavanja.
"Potom je ustanovljen Operativno-komunikacioni centar u Prijedoru, u početku sa jednim sistematizovanim radnim mjestom i u sastavu vatrogasne jedinice, a od prošle godine u sastavu Odsjeka za civilnu zaštitu koji se, takođe, nalazi u vatrogasnom domu", naveo je Miljuš.
On smatra da Operativno-komunikacioni centar nije dovoljno iskorišten, te je najavio da će sa predstavnicima lokalne vlasti razgovarati o mogućnostima da ovaj centar pri Odsjeku civilne zaštiti zaživi u punom kapacitetu.
Miljuš je naglasio da bi broj 121 vremenom trebalo da pređe u evropski 112, da radi 24 časa i da služi obradi podataka, te sugerisao Gradskoj upravi da razmotri dalji razvoj ovog sistema, piše Srna.