Novo istraživanje otkrilo je da žene mogu vrlo brzo odlučiti sviđa li im se neka osoba isključivo na osnovu njenog mirisa.

Kada prvi put uživo sretnete osobu s kojom ste se dopisivali putem interneta, postoji nekoliko faktora koji vam odmah mogu pomoći da procenite sviđa li vam se ta osoba. Prvo, izgleda li vaša simpatija onako kako je prikazano na fotografijama? U današnje vrijeme 'catfishing' je vrlo jednostavno, pa je važno uvjeriti se da ste zaista upoznali osobu s kojom ste ranije komunicirali, piše UNILAD.

Druga stvar na koju mnogi obraćaju pažnju je način na koji se osoba predstavlja – bilo kroz odjeću, govor tela, ali i – miris. Prema jednoj studiji, ovo važi ne samo za potencijalne partnere, već i za moguće prijatelje, jer žene mogu brzo doneti sud o nekome samo na osnovu njegovog tjelesnog mirisa.

Podatke je predstavio Univerzitet Kornel iz Njujorka, a rezultati su objavljeni u časopisu Scientific Reports.

Naučnici su proučavali reakcije 40 žena u starosti od 18 do 30 godina tokom eksperimenta nazvanog "brzo sprijateljstvo" (engl. speed-friending).

Ispitanici su nosili istu pamučnu majicu 12 sati, a žene su na početku eksperimenta morale pomirisati majice ostalih ispitanika. Nakon toga su imale po deset razgovora u trajanju od četiri minuta s različitim osobama, a zatim su ponovo ocjenjivale mirise majica.

Zaključak je bio da su žene stvarale prvi utisak baziran na mirisu koji su osjetile još 12 sati ranije.

Vivijan Zajas, suautorka studije sa Univerziteta Kornel, rekla je:

"Ljudi puno toga registruju tokom susreta licem u lice. No miris – iako ga možda nisu svesni – može predvidjeti hoće li vam se neko svidjeti ili ne."

Studija je takođe pokazala da su se mišljenja žena mijenjala tokom razgovora – kod nekih su se utisci poboljšali uprkos početnoj negativnoj reakciji na miris.

Prva autorka, Džesika Gebi, dodala je:

"To zavisi od vaših prehrambenih navika, volite li više mačke ili pse, koji deterdžent koristite… svi ti elementi utiču na miris tela. Ima smisla da miris utiče na to kako vas neko procjenjuje. No, najviše me iznenadilo kako se mišljenje može promeniti – jedna lična interakcija može promijeniti percepciju mirisa."

Drugim riječima, ako se spremate za susret s nekim novim ili za dejt na slijepo, imajte na umu kako je možda vreme da posegnete za omiljenim parfemom!