Oživljeni su Renault 5 i R5 Turbo 3E velikog brata, a Citroen je najnoviji brend koji je uzjahao talas „retro budućnosti“.

Iako nije potvrdio datum izlaska, Koskas tvrdi da će Citroenu u budućnosti biti potrebno više kultnih modela koji će „iznenaditi kupce“.

Ranije ove godine, Autocar je takođe otkrio da su radovi na dizajnu već počeli za retro-futuristički 2CV, a za sada znamo samo da bi trebalo da ga očekujemo kasnije ove godine.

Nije slučajno da se nekoliko evropskih proizvođača u isto vreme sjetilo da prelista istorijske knjige u potrazi za inspiracijom za svoje električne automobile.

– Kupci i dalje žele dobar dizajn, kao i to da im neko ispriča priču – rekao je šef dizajna u kompaniji Renault Loran van de Aker, govoreći o „prijetnji“ jeftinih kineskih automobila, piše B92.

Takođe nije slučajno da isti evropski proizvođači ponovo pokreću vozila koja su se nekada smatrala praktičnim i pristupačnim, pa su čak i prenosili čitave nacije kroz teška vremena – Renault 5, na primjer, rođen je tokom naftne krize 1970-ih, kada su ljudi vapili za jeftinim i efikasnim vozilima.

Slično tome, 2CV je dizajniran da odvrati farmere od konja, prelazi preko neravnog terena i generalno djeluje kao ultimativno vozilo za sve – vjerovatno je i prvi SUV na svijetu.