Bio je to znak da postoji nova saobraćajna realnost kojoj se treba prilagoditi. Saobraćaj je porastao, a dotadašnji pješački prijelazi sa svjetiljkama Beliša više nisu ispunjavali svoju funkciju.
Oni su bili u upotrebi u Velikoj Britniji od 1930-ih, izvorno uvedeni prema Odjeljku 18 Zakona o drumskom saobraćaju iz 1934. godine. Pojednostavljeno, bila je to lampa postavljena na mjestu gdje bi cestu trebali da prelaze pješaci i nazvana je po ministru saobraćaja iz 1934. Lesliju Horeu-Beliši.
https://twitter.com/Rainmaker1973/status/1851884309189206343?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1851884309189206343%7Ctwgr%5Eee89b9b459a8d304190a192bd88a61e77cf6569c%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.nezavisne.com%2Fautomobili%2Frecenzije%2FZebra-slavi-71-rodjendan-Znate-li-kada-je-nastao-pjesacki-prelaz%2F866320
S povećanjem automobilskog saobraćaja, efikasnost svjetiljki pokazala se nedovoljnom, pješaci i vozači jednostavno su ignorisali prelaz.
Od 1949. do 1951. tadašnje Ministarstvo saobraćaja eksperimentisalo je s dizajnom kako bi poboljšalo vidljivost i povećalo korištenje, sve dok nisu uvedene poznate crne i bijele pruge. Za zebraste oznake zaslužan je fizičar i inžinjer sabraćaja Džordž Čarlsvort, koji je bio prvi voditelj odjela za saobraćaj u Laboratoriji za istraživanje puteva. Spominje se da je ovaj prelaz prvi nazvao zebrom britanski predstavnik u parlamentu Džejms Kalahan.
Portal AloOnline.ba i Hotel spa „Integra“ vas vode na nezaboravni vikend u Trebinje. Više detalja saznajte OVDJE.
BONUS VIDEO: