Kineski brendovi automobila ubrzano osvajaju tržišta Latinske Amerike, dok prodaja električnih vozila snažno raste zahvaljujući nižim cijenama, široj dostupnosti i novoj uvoznoj infrastrukturi iz Kine.

BYD Dolphin


Kineski proizvođači automobila ubrzano osvajaju tržišta Južne Amerike, dok prodaja električnih vozila u regionu snažno raste, podstaknuta nižim cijenama, boljom dostupnošću i novom infrastrukturom za uvoz iz Kine. Primjer iz Perua to jasno pokazuje, jer je prodaja hibrida i električnih vozila u prvih devet mjeseci porasla 44 odsto na rekordnih 7.256 jedinica, piše Biznis.rs

Ključnu ulogu ima nova kineska megaluka u Čankaju, sjeverno od Lime, koja je prepolovila vrijeme transporta preko Pacifika. Od otvaranja, kineski brendovi ubrzano otvaraju salone i šire ponudu. BYD će do kraja godine imati četiri salona u Limi, dok Chery i Geely već imaju više od deset, prenosi Reuters.

Kineska ekspanzija vidljiva je širom regiona. Njihov udio u ukupnoj prodaji putničkih vozila u Čileu dostigao je 29,6 procenata u prvom tromjesečju. EV tržište ubrzano raste, pa je u Urugvaju udio električnih vozila 28 procenata, u Brazilu 9,4 odsto, a u Čileu 10,6 procenata. BYD je već vodeći prodavac električnih automobila u više zemalja, od Brazila do Kolumbije i Ekvadora, prenosi Autoblog.

Chery Tiggo 4


Posljednjih godina kineske fabrike proizvode višak automobila zbog cjenovnog rata na domaćem tržištu, pa se veliki kontingenti izvoze u Latinsku Ameriku. Analitičari ističu da kineski proizvođači nude modele koji po kvalitetu prate globalne standarde, ali su znatno jeftiniji. U Urugvaju kineski električni automobil BYD košta od 19.000 dolara. Prodavci navode da se za cijenu dva automobila tradicionalnih brendova mogu kupiti tri kineska pik-apa.

Geely StarRay


Čankaj postaje regionalno čvorište, a kineski brodovi dopremaju 800 do 1.200 vozila po isporuci. Prva reeksportna pošiljka već je otpremljena u Čile. Peru se tako pretvara u distributivni centar za Peru, Čile, Ekvador i Kolumbiju.

Brazil, najveće tržište regiona, istovremeno je i konkurent i partner Kine. Zbog visokih carina kineski proizvođači počinju da otvaraju lokalne fabrike. BYD proizvodi u nekadašnjem Fordovom pogonu u Bahiji, a GWM je započeo montažu u staroj fabrici Mercedesa. Vlada planira da do 2026. vrati carine na uvoz električnih vozila na 35 odsto, čime podstiče lokalnu proizvodnju.

Ipak, uvoz ostaje veliki. Ove godine najveći brod za prevoz automobila na svijetu iskrcao je 22.000 kineskih vozila u Brazilu. Industrijske grupe upozoravaju da Kina koristi privremeno niske carine da preplavi tržište. Uprkos infrastrukturnim izazovima, dugim razdaljinama i neravnomjernoj mreži punjača, potražnja raste. Kupci navode niže troškove vožnje i jednostavnije održavanje kao ključne prednosti.

Kineski automobili tako postaju centralni faktor transformacije automobilskog tržišta Latinske Amerike, dok region ubrzano postaje globalno važna destinacija za izvoz i proizvodnju električnih vozila.

(Biznis.rs/Autoblog.rs)