Gotovo 70% kupaca na pet najvećih evropskih tržišta bira sivu, bijelu ili crnu boju.

Prema najnovijim podacima kompanije Jato Dynamics, siva je najpopularnija boja sa 27,3%, a slijede je bijela (22%) i crna (18%). Plavu boju odabralo je 12,1% kupaca, dok je crvena privukla samo 7,4% kupaca.

Ovaj trend se jasno vidi na primjeru automobila Reno Klio. Iako se u marketinškim kampanjama promoviše u živoj plavoj boji, kupci se uglavnom opredjeljuju za tradicionalne nijanse, vođeni praktičnim razlozima, piše Kamatica.

Marketinške kampanje koriste smjele boje kako bi privukle pažnju i stvorile emocionalnu vezu sa kupcima, dok se u stvarnosti većina opredjeljuje za konzervativnije izbore. Glavni razlog je želja da se sačuva vrijednost automobila, jer se neutralne boje lakše prodaju kao polovne. Uprkos tome, neki modeli poput Fijata 500 i novog Renoa 5 uspijevaju da privuku kupce živahnim bojama, kao što su žuta, zlatna, crvena i plava, i to znatno iznad prosjeka tržišta.

Kada kupci daju prednost emotivnim u odnosu na racionalne kriterijume, proizvođači imaju priliku da ponude ekspresivne palete boja i postave više cijene. Zanimljiv je i primer Fijata, koji je u potpunosti izbacio sivu boju iz svoje ponude.