Koka kola font ikoničan je sam po sebi. Ali ako pogledate malo pažljivije, u njemu se nalazi nešto što je srcu kompanije – a to je narativ o naklonu ka sreći. Reader's Digest otkriva tajne logotipa Koka kole i dijeli stručna mišljenja o tome šta ga čini nezaboravnim.

Koja je skrivena poruka u logotipu Koka kole?

Mnogi vjeruju da je vrpčasti nastavak na prvom “C” u Koka koli zapravo osmijeh. U teoriji, ovo se poklapa s glavnom porukom Koka kole da klasični gazirani napitak donosi sreću svima koji u njemu uživaju. I pređašnji slogani Koka kole uključivali su “Popijte Koka kolu i nasmijte se”, “Otvorite sreću” i “Iskusite doživljaj”.

Rejli Njuman, ko-osnivač kalifornijskog brending studija Motif Brends rekao je

- Logotip Koka kole postao je američka ikona sa aromom nostalgije. Kaligrafski izgled riječi pomaže logotipu da djeluje autentično i osvježavajuće. Vizuzelno je fluidan dok tipografija oblikuje svako slovo. Dakle, koja je skrivena poruka? Vrpce se poimaju kao apstraktna tekućina, dok pozitivne krivine oblika podsjećaju na osmijeh, kaže Njuman.

Takođe on primjećuje da tok i izdignuti uglovi logotipa utiču na mozak potrošača kako bi registrovao što više pozitivnih osjećaja dok mu oči klize sa lijeva na desno preko riječi.

Džon S. Pemberton, farmaceut, izumio je Koka kolu davne 1886. godine. Prema Koka kolinoj web stranici, vjeruje se da je Pembertonov knjigovođa F.M. Robinson stvorio prvu verziju logotipa Coca-Cole. Navodno je mislio da bi “dva C-a dobro izgledala u reklamama”, i zaista izgledaju!

Robinson je predložio ime i napisao danas poznati zaštitni znak “Koka kola” spenserskim pismom, koje je bilo popularno u to vrijeme. Iako je logotip evoluirao tokom posljednjih sto godina, iako još uvijek možete vidjeti pomenute istorijske korijene u trenutnoj verziji.

Samo četiri godine nakon svog početka 1890, Koka kolin logo dobio je dašak dodatne drame, jer je pridodato više vrtloga da bi se istaknuo. Tada je stilski postao bliži logotipu Koka kole kakav poznajemo danas.

No svoj današnji karakteristični izgled, dobija tek krajem šezdesetih. Naime, Koka kola je 1969., počela da koristi bijeli font u crvenoj kvadratnoj kutiji, sa bijelom vrpcom ispod nje, piše Poslovni dnevnik.

BONUS VIDEO: