OBMANA KUPACA U ONLAJN TRGOVINI OBUĆE „METRO“ U ponudi povoljne cipele kojih nema na stanju, evo šta je doživjela jedna Banjalučanka
Prodavnica obuće „Metro“ na perfidan način obmanjuje svoje kupce, jer u online prodavnici imaju izloženu obuću koja nije dostupna.
Takva obuća je obično na sniženju i do 50 odsto, košta oko 20 maraka, a kupac sazna da je prodavnica nema na stanju, tek kada klikne „kupi“.
Iz udruženja potrošača upozoravaju da u onlajn kupovini postoji nešto što se zove „predugovorni period“, a da je obmana kupca kažnjiva zakonom.
PREVARA ONLINE TRGOVINE „METRO“
Jedna Banjalučanka ispričala je za aloonline.ba neprijatno iskustvo koje je imala sa onlajn trgovinom prodavnice „Metro“.
Polovinom aprila preko interneta je iz ove prodavnice naručila tri para patika, dva dosta povoljna, i jedan „skuplji“, koji je koštao oko 50 KM.
– Najprije sam kliknula da kupim jeftiniju obuću, jer mi se učinila zaista povoljnom. Pošto prodavnica nudi mogućnost besplatne dostave, ako naručite robu preko određenog iznosa, naručila sam još jedan par za prijateljicu, da korist imamo obe – kaže ova Banjalučanka.
Prije zaključivanja narudžbe, priča ona, unijela je podatke među kojima je i njena mejl adresa, na koju joj je, nakon što je kliknula „kupi“ stigla potvrda da je narudžba primljena. Međutim, nije detaljno pogledala sadržaj mejla.
JEFTINIH NEMA, DOŠLE SAMO SKUPE
Nakon nekoliko dana, stigao je samo jedan par cipela, i to onaj koji je bio najskuplji od naručenih.
– Robu je preuzela moja majka, jer sam u tom periodu bila na poslu. Kada je dostavljača pitala, kako samo jedan par obuće, odgovorio joj je da možda druga dva para putuju iz neke druge poslovnice „Metro“ obuće ili iz drugog grada, pa će doći naknadno – priča Banjalučanka.
Nakon nekoliko dana, priča ova žena, posumnjala je da roba neće ni doći. Onda je detaljno pročitala i mejl, te shvatila da je odmah dobila obavještenje da cipela nema na stanju u trgovini.
– Očekivala sam da me o tome obavijeste čim sam kliknula na proizvod koji reklamiraju na svojoj onlajn trgovini! Bila sam neprijatno iznenađena! Najluđe od svega je što sam odmah ponovo ušla na njihovu stranicu i vidjela da ‘patike kojih nema na stanju’ i dalje stoje okačene na onlajn prodavnici i da mogu ponovo da ih naručim! – priča ova žena.
ODGOVOR KUPCU TEK NAKON INTERVENCIJE MEDIJA
– Samo da vas obavijestim da će ova vaša prevara sa obućom koja ‘nije na stanju’ biti objavljena u medijima – napisala je i poslala na mejl prodavnice „Metro“ revoltirana Banjalučanka.
Svoju priču je ispričala i za aloonline.ba, a mi smo zvanično uputili pitanja rukovodstvu trgovine – zašto je obuća koju nemaju na stanju još u ponudi u njihovoj Online prodavnici i „može se naručiti“? Smatraju li ovo prevarom i na koji način planiraju obeštetiti kupce koji im se obrate sa pritužbom?
Naša novinarka nikada nije dobila odgovore na pitanja, ali zato Banjalučanka jeste.
Evo šta su joj odgovorili iz prodavnice obuće „Metro“:
– Na našem sajtu je naznačeno da svi artikli prikazani na sajtu su dio naše ponude i ne podrazumijeva da su dostupni u svakom trenutku. Nakon obrade Vaše porudžbine ustanovljeno je da Vaša dva poručena artikla imaju oštećenje i da ne možemo poslati na kućnu adresu. Ukoliko želite da poručite neki od dostupnih artikala pozovite naš kol centar i oslobodićemo Vas troškova dostave. Izivinjavamo se na neprijatnosti – napisali su u odgovoru.
– Odgovor je nepotpisan i samim tim smatram da nije vjerodostojan jer ne znam s kim se dopisujem, a što se tiče sadržaja, zaista vrijeđa čak i ispodprosječnu inteligenciju – smatra ova žena i dodaje:
– Ako je roba oštećena i nema je na stanju, kako je moguće da se i dalje može naručiti na njihovom sajtu, a meni je nisu dostavili naknadno?
OVAKVA OBMANA KAŽNJIVA ZAKONOM
Ovdje je riječ o nepoštenoj poslovnoj praksi, jer „Metro“ neće da obavijesti potrošača i da bude korektan – nemamo na stanju, trenutno imamo par koji je oštećen, ne možemo vam proslijediti i slično, kaže Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača „DON“ Prijedor.
– Ovo je definitivno obmanjujuća poslovna praksa jer daju popuste da privuku potrošače, a potrošači ne vole kada ih neko vara – kaže Marić.
Ističe da u oblasti zaštite potrošača postoji nešto što se zove „predugovorni period“, a to je, ustvari, onaj trenutak kada vi na internetu uđete na neku stranicu, pregledate šta se sve nudi i kliknete na neki proizvod.
– Ako tog proizvoda nema, onda mora da piše da ga nema. Taj predugovorni period je i te kako bitan za onlajn kupovinu, kada vi morate biti obaviješteni o svemu, jer ne biste donijeli odluku da to naručite da ste znali da toga nema. Obmanjujuća praksa je zabranjena zakonom – rekla je Marić.
SAVJET – OBRATITE SE INSPEKCIJI
Kupcima preporučuje da podnesu zvanično zahtjev Republičkoj tržišnoj inspekciji da prekontroliše prodavca, da napišu šta im se desilo, pošalju „printskrin“ narudžbe, potkrijepe dokazima…
– Za ovakvo oglašavanje je propisana kazna, jer radi se o poigravanju s nama potrošačima da dođemo do njihovih stranica i naručujemo nešto što oni nemaju. Obmanuli su kupca sa popustima i to je sve kažnjivo zakonom – zaključuje Marić.
Pratite nas na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.
BONUS VIDEO: