BEZOBRAZNO POSKUPLJENJE PARKINGA, VOZAČI OGORČENI Banjaluka bi htjela da bude Dubrovnik? „Nemamo mi takav parking na kojem bi dnevna karta vrijedila 7 KM“
Iz Gradske uprave najavljeno je da će u Banjaluci od 15. avgusta parking poskupiti duplo, te da će doći do promjene zona parkiranja. Građani su ogorčeni jer smatraju da je ovoliko poskupljenje, uz ovakvu situaciju sa praking prostorom – krajnje bezobrazno.
- Parkiranje u nultoj zoni sada košta 1 KM za sat vremena, a poskupiće na čak 3 KM.
- U prvoj tarifnoj zoni sat vremena košta 1 KM, a poskupiće na 2 KM za svaki započeti sat parkiranja. Cjelodnevna karta za parkiranje, umjesto 5 KM, iznosiće 7 KM.
- U drugoj tarifnoj zoni sat vremena košta 0.50 KM, a poskupiće na 1 KM, dok će cjelodnevna karta, umjesto 3, koštati 5 KM.
- Cijena mjesečne parking karte, koja se može koristiti samo na parkiralištima u drugoj tarifnoj zoni iznosi 60 KM, umjesto dosadašnjih 40 KM.
BANJALUKA BI HTJELA DA BUDE DUBROVNIK PO CIJENAMA?
Basnoslovno poskupljenje najavljeno je u momentu kada je grad ostao bez Krašovog parkinga, jer se tu gradi spomen obilježje; u vrijeme kada se hvalimo prilivom turista sa svih strana, a priliv turista znači još manje parking prostora.
Banjalučani su ovu vijest dočekali sa negodovanjem jer je sve što se tiče prevoza u ovom gradu rak rana.
– Mogu da razumijem ukoliko Grad želi da zaradi od turista, pa podupla cijenu parkinga, ali onda neka poskupe u samom centru, a nas ostale smrtnike neka puste da živimo. Malo ko će moći izdvojiti 5 ili 7 KM za dnevnu kartu. Hoćemo li se pretvoriti u Dubrovnik, gdje za tri i po sata praking košta 40 evra? – pita se Banjalučanka Ivana S.
Ona ističe da je dodatni problem to što Banjaluka i nema poštenog parkinga, koji je natkriven, gdje bi se auto moglo skloniti od grada, polomljenih grana kada duva vjetar, pa neka ga i naplate 7 KM na dan.
GRAD I GRADSKI PREVOZ
Mladen Aničić smatra i da bi Grad morao imati većeg udjela u gradskom saobraćaju. Sada je sve prepušteno prevoznicima.
– Treba se ugledati na druge gradove gdje je ovo riješeno u najčešćem slučaju javnim-privatnim partnerstvom kada je u pitanju gradski i prigradski prevoz.
– Nemamo mi takav parking na kojem bi dnevna karta vrijedila 7 KM. Prošlog vikenda sam bila u Sarajevu gdje imaju natkrivene parkinge u samom centru grada, gdje auto ne kisne niti se prži, a neuporedivo su jeftiniji nego u Banjaluci. Ovo kod nas je čisti bezobrazluk – smatra ova žena.
Banjalučanka Stana K. je ogorčena zbog najavljenog poskupljenja zato što je primorana da automobilom ide na posao, jer joj Grad nije ponudio neku naročitu alternativu.
– Stanujem na vrh Starčevice, prema Poniru, i da bih došla do grada moram da promijenim dva autobusa. To je prava agonija, jer su polasci neusklađeni, pa ili mi pobjegne drugi autobus, ili moram krenuti dosta ranije pa ga čekam po dvadeset minuta. Do centra grada prije stignu ljudi iz Čelinca i ja sam primorana da idem automobilom na posao. Sa ovim novim cijenama i svim ostalim troškovima za gorivo, održavanje automobila, ja sam apsolutno nemoćna. Radiću samo za prevoz – kaže ova žena i dodaje:
– Pri tome, i gradski prevoz je preskup, nemamo mogućnost da kupimo kartu koja bi vrijedila sat vremena i sa kojom bismo mogli da se vozimo autobusima svih prevoznika. Bilo da se vozite jednu ili deset stanica, morate da platitie 2,30 KM. Kao da nas u poršeu voze, a ne u školopcijama bez klime. To nema ni u Beogradu!
Posebno je ljuti što gradonačelnik stalno ističe da imamo i „zdrave“ alternative kao što su elektični trotineti ili gradski bicikli.
– O čemu on priča? Kako da ja, žena od 50 i kusur godina, stanem na trotinet i idem na posao? Daj ti meni pristojan gradski prevoz, da se autobusom mogu vratiti kući i kada radim do 11 sati naveče, a ne da svaki put molim da me puste ranije da bih stigla na posljednji autobus – ogorčena je ova žena.
STRUKA: POSKUPLJENJE NIJE RJEŠENJE
Mladen Aničić, saobraćajni inženjer, rekao je za Aloonline.ba da poskupljenjem parkinga koji je najavila gradska administracija neće biti riješeni gorući problemi.
– Cijene će zasigurno uticati na to da neko ne parkira vozilo u određenoj zoni, ali sama potreba za parkiranjem se ne rješava cjenovno nego drugim konkretnim rješenjima koja u ovom slučaju nisu ponuđena na adekvatan način. Ovaj problem se rješava obezbjeđivanjem adekvatnog broja parking mjesta na određenim lokacijama kao i povezivanje tih lokacija gradskim prevozom sa ostalim dijelovima grada – izjavio je Aničić.
On pojašnjava da se poskupljenjem mogu demotivisati vlasnici automobila da ih parkiraju u određenim dijelovima grada, tj. motivisati da koriste obližnje parkinge koji bi morali biti cjenovno pristupačniji.
Aničić ističe da se građani mogu motivisati i da uopšte ne voze automobile, već da biciklom idu do grada, ali za to mora da postoji odgovarajuća infrastruktura kako bi se biciklistima omogućilo bezbjedno kretanje.
Ovaj saobraćajni inženjer upozorava da potez Grada u vezi sa poskupljenjem parkinga sigurno nije dugoročno rješenje, te da se mora znatno poboljšati gradski prevoz kao alternativa vožnji automobilom.
– Gradski prevoz se mora prekomponovati i učiniti efikasnijim kako u pogledu frekvencije polazaka tako i u pogledu pokrivenosti užeg i šireg gradskog područja, a takođe i prigradskih naselja – rekao je Aničić.
BONUS VIDEO:
Strogi centar je zagusen parkiranjima. Dovezu auta pred ulazna vrata stambenih zgrada, a to gradska uprava ne kontrolise, nema reda.
Na mjestima gdje su bili parkinzi sagrafjene su zgrade. Zato sam za poskupljenje parkinga u 1 zoni.
Ne mogu se voziti bicikli i trotineti po kisi i snijegu. Osim toga kod nas nigdje nema reda voznje autobusa, pa se snadji. U ovom siromastvu, nemamo ni interneta vani da bi mogli naci na telefonu polazak, a mnogi nemaju ni pametni telefon. Prije smo imali u gradskoj upravi odstampane knjizice sa redovima voznje, sad i na tom stede. Pa autobusi voze kad hoce. Uzas.
Gde je diplomirao ovaj Anicic? Prati li on desavanja iz oblasti urbane mobilnosti i transporta u svetu, kada je zadnji put procitao neki naucni rad na tu temu? Da, jeste, ne bi ovako lupetao i ne bi bio clan politicke stranke vec bi vise radio u struci.
A kad Draško BESPLATNO parkira privatno vozilo ispred gradske uprave, to je ok?!
Zato nama radnicima treba oguliti kožu s leđa.