Kako su proizvođači automobila pod sve većim pritiskom da pređu na proizvodnju električnih vozila i suočeni sa snažnom kineskom konkurencijom, njihovi podizvođači polako nestaju. Bivši šef Volkswagena, Matijas Miler, upozorava da se industrija suočava s katastrofom.
– Deindustrijalizacija je u punom jeku. Trenutno svjedočimo masakru radnih mjesta, posebno među dobavljačima – rekao je Miler za časopis Turi.Moove.
Dugogodišnji proizvođač auto dijelova Voit posljednji je u nizu koji propada nakon što je ranije ove godine proglasio bankrot, objavila je televizija Saarländischer Rundfunk. Kompanija Voit, osnovana 1947. godine, specijalizovala se za livenje aluminijuma pod pritiskom. Među njenim klijentima bili su veliki automobilski brendovi poput Audija, BMW-a, Mercedesa, Volkswagena, Forda, Hrizlera, Džaguara, ZF-a i Lend Rovera, ali ni to nije pomoglo, prenosi Revija HAK.
Pokušaji spasavanja preduzeća pokazali su se bezuspješnim nakon bankrota. Fabrike se zatvaraju, a oko 2.000 radnika ostaje bez posla – od čega 1.000 zaposlenih radi u sjedištu kompanije u Zankt Ingbertu kod Zarbrikena. Regija je dodatno pogođena jer će Ford uskoro zatvoriti i svoju fabriku automobila u Zarluisu.
Voit nije jedini podizvođač koji je propao. Kriza u njemačkoj automobilskoj industriji sve je dublja i ne pokazuje znakove poboljšanja. Mnogi analitičari strahuju od masovne nezaposlenosti, a kao glavni uzrok navode prelazak na električne automobile, koji zahtijevaju znatno manji broj dijelova.
– Izgubili smo čitavu deceniju jer su ideolozi i evrokrate odnijeli prevagu – zaključio je bivši šef VW-a Matijas Miler.