U kompaniji Amazon, uprkos carinama, uvjereni su da će održati dugoročan rast i postavili su kao novi cilj da izvoz robe iz Indije dostigne 80 milijardi dolara do 2030. godine, usljed globalnog rasta tražnje za kozmetikom, namještajem i odjećom.

Stotine hiljade indijskih zanatlija i malih preduzeća su ekonomski pogođene kada su SAD u avgustu udvostručile carine na robu iz Indije na 50 odsto zbog indijske kupovine ruske nafte, ali iz Amazona tvrde da je širi uticaj na izvoz ograničen.

- Fokusiramo se na faktore koje možemo da kontrolišemo, ne na kratkoročne promjene. Naša dugoročna priča je strukturna, a što se tiče e-trgovine, ovo je samo početak – rekao je u za medije šef „Amazon Global Selling India“ Srinidhi Kalvapudi, prenosi Tanjug.

Amazonov „Global Selling“ program koji je započet 2015. omogućava malim i srednjim preduzećima iz Indije da prodaju robu na 18 tržišta širom svijeta uključujući SAD, UK, Njemačku, Kanadu i UAE a u 2025. ovaj program je koristilo 200.000 prodavaca iz Indije, što je za trećinu više od prošle godine.

Prema podacima indijskog ministarstva trgovine, izvoz iz ove zemlje u SAD u septembru je opao za 3,24 milijarde dolara nakon povećanja američkih carina na izvoz robe koja uključuje tekstil, gambore, drago kamenje i nakit.