Njemački savez pivara (Deutscher Brauer-Bund) zvoni na uzbunu – bez hitne pomoći, broj malih i srednjih pivara mogao bi drastično da se smanji.

Eksplozija troškova i pad potrošnje


Glavni problemi su višestruki: neprekidan rast proizvodnih troškova, pad potrošnje piva i nemogućnost da se maloprodajne cijene povećaju u skladu sa tim troškovima.

Prema analizi renomirane konsultantske kuće Roland Berger, proizvodni troškovi u industriji od 2020. godine rastu i do 6% godišnje, dok cijene u prodaji ostaju zamrznute ili se povećavaju minimalno. Ova nesrazmjera najviše pogađa male i srednje pivare – često porodične firme sa višegodišnjim, pa i vijekovnim iskustvom, koje sada trpe ogromne gubitke.

– Sve više porodičnih pivara je primorano da zatvori svoja vrata, neke i nakon nekoliko stotina godina rada – upozorio je Holger Ajhle, direktor Njemačkog saveza pivara, za njemački list Bild.

Pored visokih troškova sirovina, energije i plata radnika, zabrinjava i dugogodišnji pad potrošnje piva u Njemačkoj. U posljednjih 31 godinu, prosječna konzumacija piva smanjena je za čak 35%. Posebno je izražen pad u ugostiteljstvu, gdje je prodaja u prvim mjesecima ove godine pala za više od 9% u odnosu na prethodnu godinu.

Ni velike pivare nisu imune


Čak ni velike pivare poput Veltinsa ne mogu da izbjegnu pritisak tržišta. Glasnogovornik te kompanije, Ulrih Bine, navodi da potrošači pivo uglavnom kupuju samo kada je na akciji, prisjećajući se vremena kada je pivo bilo jeftinije od vode.
– Nigdje u Evropi pivo nije jeftinije nego u Njemačkoj – dodaje Bine.

Iako su velike pivare najavile povećanje cijena, očekuje se da će pivo i dalje ostati relativno pristupačno u poređenju sa ostatkom Evrope.

Apel na vladu: Spasite zanat


U želji da se spriječi potpuni kolaps pivarske industrije, Njemački savez pivara apeluje na vladu da hitno reaguje. Traže smanjenje PDV-a, naročito u ugostiteljstvu, kako bi se olakšala situacija i sačuvala industrija koja je vijekovima dio njemačke kulture i ekonomije, prenosi Fenix.