Bivša stjuardesa Alaska Airlines-a dobila je otkaz u pomenutoj kompaniji jer je prije ljeta okačila snimak na društvene mreže na kom "tverkuje". Riječ je o trendu koji je poslednjih nekoliko godina postao aktuelan u noćnim klubovima. Opisuje se kao "brzo pomjeranje zadnjice", a brojni stručnjaci za govor tijela kažu da ima se**ualnu konotaciju.
Povodom ovog slučaja, u emisiji "150 minuta" na Prvoj gostovale su Jelena Jevtović ispred Unije poslodavaca i Tanja Vasojević, marketing menadžer. Uključila se i bivša stjuardesa Maša Lepšanović koja je godinama radila u Saudijskoj Arabiji. Kako je istakla, najveći problem je što djevojke koje žele da budu stjuardese, ne čitaju cijele ugovore.
"Ja sam pročitala svoj ugovor. Kada sam radila, bilo nam je izuzetno striktno i važno da pročitamo ugovor. Radila sam u Saudijskoj Arabiji, to je vrlo striktna država i morali smo da čitamo sve do kraja. Kada smo počeli da se slikamo za društvene mreže, kada je to postalo zanimljivo, ja nisam smjela da se slikam u uniformi dok sam radila. Svi smo se toga pridržavali jer smo znali da može doći do otkaza.Tada sam imala privatni profil, ali bez obzira na to, vodila sam računa šta sam kačila. To je bila moralna obaveza, s obzirom da sam radila za nacionalnu avio-kompaniju. Mi nismo imali prava da promovišemo bilo šta. Neke djevojke su tada počele da snimaju za Jutjub, ali morale su da dobiju odobrenje od menadžmenta. Sve što ima veze sa promovisanjem, pita se menadžment", rekla je Maša i otkrila da li je "tverkovanje" razlog za otkaz.
"Moram da kažem da je meni to neumjesno i zbog poštovanja prema toj uniformi, nikad to ne bih uradila. Razumijem stranu otkaza jer smatram da avijacija treba da bude nešto ozbiljno. Takvom ponašnju nema mjesta u ovom poslu. Sada sam preduzetnica i bavim se društvenim mrežama, objavljujem sve što je u skladu sa mojom ličnošću i brendom. Razumijem da je sve sada popularno, ali ja generalno ne volim kada objave prelaze granice normale", rekla je Maša.
Koliko kompanije prate šta zaposleni objavljuju na društvenim mrežama, otkrile su Jelena Jevtović ispred Unije poslodavaca i Tanja Vasojević, marketing menadžer. Jelena Jevtović je otkrila da li je u ugovorima definisano šta se vodi kao neprikladno ponašanje zaposlenih.
"U ugovoru obično ne bude, da bi se skratio, jer u ugovoru postoje zakonski elementi koji moraju da stoje, radno vrijeme, plata, odmori i ostalo, ali uglavnom je definisano pravilnicima sa kojim zaposleni moraju da budu upoznati pri zapošljavanju. Uglavnom se zove radna disciplina, gde je navedeno šta sme, šta ne smije, šta se smatra kršenjem, koje su sankcije i kad ide opomena za otkaz, u zavisnosti od djelatnosti kompanije.
Nažalost, dešava se da ljudi ne čitaju jer puno toga piše. Savjet je da svakako pročitaju jer tu ima mnogo toga, postoje razni pravilnici koji bukvalno tebe kao zaposlenog obavezuju da ne radiš neke stvari koje ti ne bi pale na pamet da ne smeš. Iz tog razloga se uglavnom dostavlja ljudima u elektronskoj formi", istakla je Jelena Jevtović.
Na pitanje da li menadžerstvo kompanija vodi računa šta neko objavljuje, Tatjana Vasović je otkrila da je teško ispratiti.
"To se rješava aktima kompanije gdje, ovim putem, pozivam ljude da zaista pročitaju jer će dobiti vrijedne podatke o tome kako da se ponašaju na društvenim mrežama. Ono što moram da kažem, jeste da kompanija ne može u potpunosti da vodi računa šta njeni zaposleni rade, ali neophodan je unutrašnji kompas. Uvijek treba imati na umu mjeru koja se daje. Odgovornost je na obe strane, ali savjetovaću ljude da uvijek krenu od sebe i da se zapitaju da li baš sve treba da objave na društvene mreže", rekla je Tatjana Vasović.
BONUS VIDEO: