Vječno pitanje koja marka okuplja najlošije vozače vodi se već godinama – od kafića do kancelarijskih hodnika, prenosi Express.

Od „okupiranja“ srednje trake, preticanja s desne strane do prebrze vožnje, neke marke stekle su glas po ne baš uzornim navikama svojih vozača u saobraćaju.

Njemačke marke često se pominju u tim raspravama, a vozači Audija nerijetko budu istaknuti zbog opasnih poteza.

Šta otkriva lošeg vozača?


Uz pomenute opasne greške u saobraćaju, ponekad već i sitnice otkrivaju lošeg vozača – možda najviše od svega, nekorišćenje migavca.

Iako su nam „retrovozor, pokazivač smjera, manevar“ usađeni još iz auto-škole, novi podaci pokazuju koja je marka najviše zaboravila onaj važan srednji korak.

Istraživanje na 1.500 automobila


Istraživanje DiscoverCars.com obišlo je šest različitih raskrsnica i prebrojalo skoro 1.500 automobila, razvrstavajući ih po marki i bilježeći ko je bio toliko nemaran da ne uključi migavac.

Možda ne iznenađuje da je na vrhu liste – BMW. Ta njemačka marka odavno nosi reputaciju „problematičnih“ za volanom, a čini se da je to opet potvrđeno: 19,3 odsto zabilježenih vozača vozilo je BMW.

Zapanjujuće, pomenuto istraživanje pokazuje da vozači BMW-a tri puta rjeđe uključuju pokazivač smjera nego vozači desetoplasiranog Pežoa. Na drugom mjestu, potvrđujući stereotip o njemačkim automobilima, nalazi se Mercedes-Benz – čak 14,7 odsto vozača nije koristilo migavce.

„Sramotno postolje“ zatvara francuski Reno. S obzirom na istoriju marke u reliju, možda su neki zaboravili da su umjesto brzinca na kružnom toku u Milton Kinsu – migavac izostavili u 14,5 odsto slučajeva.

Vraćamo se opet u Njemačku: Audi je samo koji procenat bolji, sa 12,7 odsto vozača koji nisu dali pokazivač smjera, a Vauxhall zaokružuje top-5 takođe sa 12,7 odsto.

U nastavku liste slijedi VW na šestom mjestu, a potom – pomalo iznenađujuće – Volvo, Toyota, Honda i Pežo, kod kojih je samo 6,7 odsto vozača propustilo da signalizira skretanje.