U nastojanju da smanji birokratiju, Evropska komisija želi ukinuti jedan od svojih najnapornijih zakona: tehnološko pravilo iz 2009. godine koje je preplavilo internetski svijet skočnim prozorima koji traže pristanak na kolačiće. To je vrsta pojednostavljenja oko kojeg se obični Evropljani mogu složiti.
Kolačići su temelj interneta i omogućuju vlasnicima internetskih stranica prikupljanje informacija o posjetiocima, od toga jesu li se prijavili lozinkom do toga koje artikle žele kupiti i, shodno tome, kakvo oglašavanje bi možda htjeli vidjeti, piše Politico.
"Previše pristanka ubija pristanak"
Evropski zakonodavci su 2009. izmijenili zakon nazvan Direktiva o e-privatnosti kako bi zahtijevali od internetskih stranica da dobiju pristanak korisnika prije nego što na njihove uređaje učitaju kolačiće, osim ako su kolačići "strogo neophodni" za pružanje usluge.
"Previše pristanka u biti ubija pristanak. Ljudi su navikli davati pristanak za sve, pa možda prestanu čitati stvari u detalje, a ako je pristanak zadana opcija za sve, korisnici ga više ne doživljavaju na isti način", rekao je Peter Craddock, pravnik u firmiKeller and Heckman.
Tehnologija kolačića sada je u središtu planova izvršne vlasti Evropske unije da pojednostavi tehnološku regulaciju. Zvaničnici žele u decembru predstaviti "omnibus" tekst kojim bi se ukinuli opterećujući zahtjevi za digitalne kompanije. U ponedjeljak su održali sastanak s tehnološkom industrijom kako bi razgovarali o postupanju s kolačićima i bannerima za pristanak.
Komisija razmišlja kako prilagoditi pravila da uključuju više iznimaka ili kako bi korisnici mogli postaviti svoje postavke o kolačićima jednom, na primjer u postavkama preglednika, umjesto pri svakoj posjeti internetskoj stranici.
Zemlje EU-a iznijele su slične ideje. Danska, koja trenutačno predsjeda sastancima u Vijeću Evropske unije, predložila je u svibnju da se ukinu banneri za pristanak kod kolačića koji prikupljaju podatke "za tehnički nužne funkcije" ili "jednostavne statistike". Rekli su da su takvi kolačići "bezopasni", za razliku od onih koji se koriste za marketing, oglašavanje ili dijeljenje podataka s trećim stranama.