Spisak gostiju pažljivo se sastavlja kako bi se obezbijedilo da atmosfera bude ispunjena ljubavlju, podrškom i radošću. Međutim, digitalni preduzetnici iz američke savezne države Idaho odlučili su da prodaju ulaznice za svoj veliki dan. Prije nego što su 1. avgusta izrekli sudbonosno „da“, Marley Jaxx (34) i Steve Larsen (37) tražili su po 1.000 dolara za dolazak na njihovo ekstravagantno vjenčanje vrijedno 50.000 dolara, čime su omogućili dolazak čak 270 gostiju – od kojih je većina bila potpuni neznanci sa interneta.
Kako su objasnili, njihov glavni cilj nije bila zarada, već pokušaj „poremećaja“ višemilijardske industrije vjenčanja i želja da svijet učine boljim mjestom. „Prikupili smo 132.000 dolara u humanitarne svrhe“, rekla je Jaxx. Objasnila je da je prvobitno neobavezno iznijela ideju o prodaji ulaznica za svoje vjenčanje kao šalu svojim pratiocima na Instagramu, kojih ima 21.000, prenosi New York Post. „Vjenčanja su toliko skupa, a prodaja ulaznica za jedno je nešto što remeti ustaljene norme“, izjavila je Jaxx, koja je sa svojim novopečenim suprugom višak sredstava sa vjenčanja donirala organizaciji Village Impact, posvećenoj izgradnji škola u Africi. „Željeli smo to da uradimo iz srca i sa namjerom, a ne kao neku prevaru“, dodala je.
Dok su planirali svoje neobično slavlje u rodnom gradu Boiseu, budući mladenci ostali su šokirani „ludim“ troškovima lokalnih prostora za vjenčanja – poput naknade od 650 dolara samo za sječenje torte. Umjesto da probiju budžet, par je odlučio da pozove svojih 192.000 pratilaca na Instagramu i YouTube-u da plate mjesto na njihovoj proslavi. Otprilike 30 imućnijih gostiju kupilo je VIP vaučere po cijeni od 997 dolara, što su Jaxx i Larsen na kraju zaokružili na 1.000 dolara. Osim uobičajene večere uoči vjenčanja, same ceremonije i svadbene proslave, ova svota obezbijedila je učesnicima dubljeg džepa i niz neuobičajenih aktivnosti, poput sesija savjetovanja o romantičnim vezama koje su vodili stručnjaci.
„Naša publika na društvenim mrežama zapravo je smislila cijenu od 1.000 dolara. Pitali smo ih koliko bi očekivali da plate za ova posebna iskustva i rekli su: ‘Hiljadu dolara!’“, rekao je Larsen. Porodici i prijateljima para odobren je puni VIP pristup njihovoj trodnevnoj proslavi. Onima sa skromnijim budžetom ponuđena je opcija plaćanja 57 dolara za prisustvo svečanosti i prijemu u petak popodne ili 97 dolara za dolazak i na večeru u četvrtak veče, kao i na samo vjenčanje.
Oko stotinu gostiju odlučilo se za te opcije. Ipak, nisu svi vidjeli vrijednost u ovom neobičnom načinu prikupljanja sredstava. Mnogi korisnici interneta kritikovali su par zbog ovog poteza, optužujući ih da ismijevaju brak i nazivajući ih ludima.
Ipak, naplaćivanje ulaznica za vjenčanje postalo je trend kao jedinstven način uštede novca. Jaxx i Larsen kažu da su presrećni što su uspjeli da pokriju troškove raskošne proslave, ali ih još više raduje što će narednog jula otputovati u Keniju, gde će izgraditi učionice za djecu u potrebi, koristeći novac prikupljen na svom vjenčanju.
„Izgradnja jedne učionice sa organizacijom Village Impact košta 15.000 dolara. Bili smo s njima u Africi prije dvije godine i to je bilo najlepše iskustvo koje nam je promijenilo život. Kada smo to podijelili na svadbenom prijemu, nekoliko ljudi je doniralo čitav iznos“, ispričala je Jaxx.
Dodala je da su joj na vjenčanju prilazili ljudi i govorili da je ne poznaju, ali da im je fantastično. „Došli su kao stranci, otišli kao prijatelji, a sada svi zajedno idemo na putovanje u Afriku koje će nam sljedeće godine promijeniti život“, izjavila je 34-godišnjakinja.
(Ona.rs)