Britanska Agencija za standarde oglašavanja (ASA) zabranila je dvije reklame modne kuće "Zara", ocjenivši da prikazane manekenke djeluju "nezdravo mršavo", što je nazvala "neodgovornim".
U saopštenju ASA navedeno je da je kod jedne manekenke upadljivo mršav izgled pojačan sijenkama i zaglađenom frizurom, dok je na drugoj slici poza i duboki izrez majice istakao izražene ključne kosti, koje su bile u fokusu reklame, piše BBC, prenosi Tanjug.
Sporne manekenke u kratkoj haljini i u majici
Reklame, koje su se prikazivale na "Zarinoj" aplikaciji i veb-sajtu, odnosile su se na kratku haljinu i majicu.
ASA je ocijenila da su u prvoj reklami svjesno korišćeni svjetlosni efekti kako bi noge modela izgledale "primjetno mršavo", a da je poza dodatno naglasila neproporcionalnost tijela.
U drugoj reklami ključne kosti manekenke opisane su kao "centralna vizuelna karakteristika", što je ocijenjeno kao neprimjereno
Zara je uklonila sporne fotografije i navela da su obe manekenke imale ljekarska uvjerenja o dobrom zdravstvenom stanju u trenutku snimanja
Kompanija je istakla da su slike minimalno obrađene - samo u pogledu svjetla i boje, i da su u skladu sa smjernicama iz izvještaja "Model zdrave budućnosti" (2007), koji preporučuje angažovanje modela sa potvrđenim zdravljem, posebno u vezi s poremećajima u ishrani.
Sporne još dvije reklame
ASA je razmatrala još dvije Zarine reklame, ali ih nije zabranila.
Slučaj dolazi nakon što su ranije ove godine slične zabrane pogodile i druge modne brendove. U julu je reklama "Marks & Spencer" zabranjena zbog manekenke za koju je procijenjeno da izgleda "nezdravo mršavo", dok je slična odluka donijeta i protiv kompanije "Next", čija je reklama za uske farmerke ocijenjena kao "neodgovorna" zbog načina na koji je naglašena mršavost nogu modela.
U javnosti se, nakon odluka ASA, otvorila debata o dvostrukim standardima u oglašavanju, pri čemu su pojedini čitaoci BBC-a postavili pitanje zašto se ne zabranjuju i reklame sa modelima koji djeluju "nezdravo gojazno".
(Tanjug)