– Znači, ako vas mrzi da stavite neki dio opreme, samo se zapitajte – da li više volite ruku ili nogu? – kaže dr Vladimir Jevtić, stručnjak za bezbjednost motociklista, upozoravajući na opasnosti neodgovorne vožnje bez zaštitne opreme.
Prema podacima Agencije za bezbjednost saobraćaja, kacigu je tokom prošle godine koristilo više od 80% vozača dvotočkaša. Ipak, samo to nije dovoljno.
Zaštitne kacige smanjuju rizik od smrtonosnih i teških povreda glave za 20 do 45 odsto, ali ukupni brojevi su i dalje zabrinjavajući.
– U 2024. godini imali smo 65 smrtno stradalih vozača motocikala i mopeda. Ove godine već imamo 14 motociklista i jednog mopedistu koji su izgubili život – izjavio je Mirko Koković, zamjenik direktora Agencije.
"Izgovor 'vrućina' vam neće pomoći u urgentnom centru"
Stručnjaci ističu da su problem nedostatak saobraćajne kulture, vrućine koje umanjuju pažnju, ali i neodgovornost motociklista.
– Asfalt je ljeti izuzetno vruć. Kada padnete sa motora bez zaštitne opreme, dobijate politraumatske povrede, opekotine, razderotine… To se teško liječi, a sve se moglo izbjeći – dodaje Jevtić.
Zakonski je obavezna samo kaciga, ali to je apsolutno nedovoljno. Kompletna zaštitna oprema je jedina garancija sigurnosti na putu.
Rizik 15 puta veći nego kod vožnje automobila
– Po pređenom kilometru, rizik od nezgode na motoru veći je 15 puta u odnosu na automobil – upozoravaju iz Agencije.
Zato se svim motociklistima, bez obzira na iskustvo, preporučuje barem jedan trening bezbjedne vožnje.
Ulaganje u zaštitnu opremu i vozačke vještine može napraviti razliku između povratka kući i tragedije, piše Kurir.