U jednom od najposjećenijih crnogorskih gradova, Ulcinju, vlada ozbiljna kriza izazvana rastom cijena i zatvorenim kupalištima.

Prelja Škrelja, predsjednik Udruženja zakupaca kupališta u Ulcinju, upozorava da bi situacija mogla postati još gora na jesen, kada zakupci budu morali da podmiruju sve obaveze. On navodi da trenutni model poslovanja nije održiv jer se od njih očekuje da pokriju enormne troškove za svega mjesec i po dana rada.

– Očekujem ozbiljne probleme sa kirijama, budžetom i obavezama prema dobavljačima i državi. Kirije su besmisleno visoke. To ne može izdržati ni firma koja radi cijelu godinu, a kamoli mi – rekao je Škrelja za "Vijesti".

Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom ove godine je povećalo zakupninu i do 300 odsto, što je izazvalo lavinu problema – sedam kupališta na Velikoj plaži još nije ni otvoreno.

Loša predsezona i smanjena potrošnja


Maj je bio lošiji za više od 25% u odnosu na prethodnu godinu, dok je jun zabilježio pad posjete od 10%, a jul od 8 do 10 odsto. Pored manjeg broja gostiju, veliki problem predstavlja i pad potrošnje.
– Zbog skupih kirija, morali smo podići cijene za 20 do 30 odsto. I dalje imamo manjak turista, ali i potrošnja je manja i do 50%. Realno, u gubitku smo 40% – rekao je Škrelja.

Slična situacija je i u drugim primorskim gradovima, poput Budve i Petrovca.

– Kolege iz Budve mi kažu da su još lošije prošli nego mi – dodao je.

Cijene koje tjeraju turiste


Škrelja je komentarisao i visoke cijene hrane i pića na plažama:

– Nedopustivo je da hamburger košta 10 ili 12 evra, osim ako nije od 250 grama. Još je gore kada pivo prodaju po toj cijeni. To kvari imidž destinacije.

Na plaži Kopakabana, čiji je on zakupac, dvije ležaljke sa suncobranom u prvom redu koštaju 15–18 evra – isto kao lani, ali promet je slab.

– Ne možemo ih izdavati po 35 evra kao neke plaže. Moramo se osloniti na masovni turizam da bismo izvukli sezonu – kaže.

Škrelja očekuje nešto bolju posjetu od 30. jula, kad bi dijaspora mogla pojačati dolaske, ali upozorava da ni oni više ne mogu podnijeti ovakve troškove:

– Cijene u restoranima su kao u Parizu, a naši marketi skuplji nego njemački. Ako ni naši ljudi iz EU to više ne mogu priuštiti, šta da očekujemo od gostiju iz regiona? – zaključio je, prenosi Nova.