PREVARA SRPSKE TURISTIČKE AGENCIJE Banjalučani htjeli u Tunis na ljetovanje, a ostali kod kuće
Turističke agencije bi u svojim ponudama prodale snijeg i Eskimima, ali puko neugodno iskustvo o kojem ćete čitati u narednim redovima, otišlo je korak dalje.
Naime, našoj redakciji javio se par iz Banjaluke koji je odlučio da ispriča neprijatno iskustvo koje su doživjeli sa turističkom agencijom.
Oni su prije šest mjeseci uplatili aranžman za sedam dana ljetovanja u Tunisu (Monastir) kod subagenta agencije „Filip Travel“, po cijeni od 1.200 KM po osobi. Sa banjalučkog aerodroma su trebali uzletjeti u srijedu (30. avgusta) u 10.35 časova NouvelAir avio kompanijom, ali ništa od toga. Kako kažu, tad nastaje prava drama i najneprijatnije iskustvo koje su doživjeli u životu.
– Okupljanje na aerodromu je bilo u 08.30 časova. Čim smo došli, predstavnik agencije nam je rekao da će let kasniti 5-6 časova te da se uredno čekiramo i sačekamo do 12 časova kada bi trebala stići prva informacija o letu. Neposredno poslije toga radnici aerodroma su ugasili check in i raspustili nas. Sjedili smo na aerodromu četiri sata i čekali predstavnika agencije Filip Travel koji je došao oko pola jedan. Uopšte nam se nije obratio, već smo svi pojedinačno i bezuspješno išli kod njega jer nismo dobili ni jednu nezvaničnu, a kamoli zvaničnu informaciju – započeli su za ALOonline ogorčeni Banjalučani.
U grupi je bilo oko 150 putnika i u svima se probudila sumnja. Avion druge agencije je otputovao sa svojim putnicima, a oni su ostali na aerdromu prepušteni sami sebi. Naš sagovornik kaže da je odlučio da uđe na sajt NouvelAira-a i tada je nastao ŠOK! Let koji su čekali i koji je prvobitno bio dogovoren u 10.35 časova, na sajtu je odmah bio rezervisan za 22. 30 časova.
– Oko 13 časova, agent je došao i rekao da oni koji su iz Banjaluke mogu ići kući. Ostali putnici su čekali na aerodromu još nekih pet časova dok im je obezbijeđen smještaj i prevoz. Po povratku sa aerodroma otišli smo kod subagenta koji takođe nije imao nijednu informaciju, od nas su saznali za otkazivanje. Agenciju smo kontaktirali na više načina, putem e-maila, telefonski, subagenta… operateri koji su se javljali na telefon su bili drski i bezobrazni kao da smo mi nešto krivi, na mejl uopšte nisu odgovorili, a poslali smo ih barem deset – pričaju naši sagovornici.
Dodaju da je u grupi bilo dosta ljudi sa djecom koji nisu mogli čekati na milost agencije da im se jave.
Kada su napokon uspjeli stupiti u kontakt sa agencijom, odakle im je rečeno da apsolutno ništa nije do njih već do aviokompanije jer oni ne određuju satnicu leta. Par ih je pitao da li je moguće da pronađu neko kompromisno rješenje.
– Kad nam je već propao jedan dan odmora, upitali smo ih možemo li naći neko rješenje poput produžavanja boravka, uplaćivanja nekog izleta ili sl, na šta su oni odgovorili da samo možemo dobiti iznos jednog noćenja. To je mizerno, jer hotel u kojem smo trebali boraviti nije nešto pretjerano skup. Nakon nekih sat vremena poslije napuštanja aerodroma, stigla je nova informacija. Organizovan je novi let, sutradan 31. avgusta u 14.10 časova – pričaju Banjalučani za ALOonline.
Obradovali su se što će ipak uspjeti otići na putovanje koje planiraju mjesecima. Ali, opet su se prevarili.
– Naredni dan, spremni da pođemo, dobijamo poruku da je let opet otkazan te da će biti u popodnevnim ili noćnim časovima, ko zna opet kada. Ponovo uđem na sajt NouvelAira da provjerim, rečeno nam je iz agencija da je let trebalo da bude u 14.10 časova, a na sajtu avio kompanije stoji da je 16.20 časova. Dakle, opet su nas prevarili. U međuvremenu, stiglo nam je novo obavještenje da je let u 17.40 časova na kraju.
Povrat novca?
Prinuđeni neprofesionalnošću agencije odustaju od svega i traže povrat svog novca, koji je uredno bio uplaćen ranije.
– Rezervacija je napravljena šest mjeseci unazad za charter let koji, ponavljam, prvi dan na kraju više nije ni bio registrovan nigdje na zvaničnom sajtu avio kompanije. Gdje je bio avion i zašto nije došao i dalje ne znamo, prevareni smo za dva dana u startu, kao i za posljednji jer smo se oko devet časova, trebali vraćati nazad za Banjaluku. Dakle, ostala bi nam četiri dana odmora od ukupno sedam, cijena ista, a od agencije ni izvinite – ističe ogorčen i razočaran par.
Umorni, zgroženi i tužni na kraju su dobili ponudu da im se isplati novac i da ne idu na putovanje na šta su pristali.
– Uskraćeni smo za tri dana, a više nismo imali ni osjećaj sigurnosti nakon svega što smo prošli. Ako su nam se ovdje izdešavale ovakve stvari, ako nam ovdje nisu htjeli izaći u susret, ne smijem ni pomišljati šta bi bilo u Tunisu. Razočarani smo jer nam je sve propalo, a toliko smo se radovali i planirali ovo putovanje, uzeli godišnje odmore… Nikada više nećemo ići sa prevarantima iz Filip travela… – zaključili su za ALOonline dvoje Banjalučana.
BONUS VIDEO: