CANE: Dodjite da se saberemo na Tašu!
– Ajde da sat i po, dva, neku iluziju života doživimo, da se podsjetimo da smo živa bića. Ono, gdje ste ljudi? Jeste živi? Kako smo? Je l“ možemo da idemo dalje? – rekao je Kostić agenciji Tanjug.
Partibrejkersima pjevača Kostića i gitariste Nebojše Antonijevića Antona biće ovo u karijeri treći samostalni koncert na Tašmajdanu, gdje su bili 1996. i dvije decenije kasnije, 2016. godine, kada je slogan bio „Taš je naš“.
Prvi veliki beogradski koncert Brejkersa nakon 2019. godine u Hali sportova i od početka pandemije Kovid-19, sada je najavljen uz jednostavan poziv „Dobro došli“, za koji Kostić kaže da znači da na Taš treba da „dođu svi i da se lijepo osjećaju“.
– Da se ne dijelimo da budemo zajedno. Da se ne oduzimamo, da se saberemo – naglasio je pjevač.
Kostićeva tadašnja grupa Radnička kontrola ostala je upamćena po buntovničkom nastupu u septembru 1981. na Tašmajdanu, na dvodnevnoj smotri novotalasanih bendova ABRS, nakon čega su se ubrzo raspali i godinu dana kasnije su nastali Partibrejkers.
Kostić kaže da 40. godišnjica nastupa Radničke kontrole – kada je njegovo provociranje publike na Tašu izazavalo i moralno političke rasprave u novinama – sada nije povod za svirku Partibrejkers na istom stadionu.
– Nema to veze. Što si stariji sve više jubileja ima. Sljedeće godine će biti 40 godina Brejkersa. Taš je super mjesto. Na mapi našeg kretanja je uvijek bio Tašmajdan, Cepelin diskoteka…Na Tašu sam od 15. godine. Koncert Riblje čorbe 1. septembra 1979. godine. Neviđen koncert! Ne možeš opisati onom ko nije bio. Toliko zajedništvo ljudi… Tu smo, pa smo tu. Taš je naš i vaš! – istakao je Kostić.
Od sirovog i bučnog debija „Partibrejkers“ (1985), sa pjesama poput „Hiljadu godina“ , „Ulični hodač“ i „Ona živi na brdu“, preko sljedeća dva albuma na kojima su zabilježeni „Put“, „Prsten“, „Kreni prema meni“ i „Ono što pokušavam sad“, Partibrejkers su se nametnuli kao jedno od najautentičnijih i najuticajnijih imena jugoslovenske i srpske rok scene.
Prepoznatljiv po Kostićevoj posebnoj boji glasa i načinu pjevanja, njegovim stihovima ispunjenim uličnom i životnom mudrošću, kao i bluzičnoj gitari Antonijevića, bend je objavio i albume „Kiselo i slatko“ (1994), „Ledeno doba“ (1997), „Gramzivost i pohlepa“ (2002), „Sloboda ili ništa“ (2007) i „Sirotinjsko carstvo“ (2015).
Partibrejkers su u vrijeme kada nije bilo koncerata održavali probe „da se ne bi ugasili, da bi se upalili“, a pandemijske mjesece Kostić je proveo pitajući se „koliko će ovo da traje, šta uzima i šta daje“.