Bez obzira na vaš prihod, pametno upravljanje finansijama može vam pomoći da postignete svoje ciljeve i obezbijedite stabilnu finansijsku budućnost.

Svaki mali korak ka boljim finansijskim navikama je korak u pravom smeru. Počnite da primjenjujete ove strategije već danas i budite strpljivi – videćete značajne promjene u svojoj finansijskoj situaciji tokom vremena, piše Nerd Wallet.

Kako ne ostati bez novca do sljedeće plate?


Jedan od najvećih izazova sa kojima se mnogi ljudi suočavaju je kako da upravljaju svojim novcem tako da ga ne potroše prije sljedeće plate. Što više znate o upravljanju novcem, to ćete biti uspješniji u stvaranju i održavanju štednje.

Napravite detaljan budžet


Prvi i najvažniji korak u upravljanju novcem je kreiranje detaljnog mjesečnog budžeta. Zapišite sve svoje prihode i troškove, uključujući fiksne troškove poput stanarine, komunalija i plaćanja kredita, kao i varijabilne troškove kao što su hrana, transport i zabava. Budite iskreni prema sebi i uračunajte sve troškove, čak i one male poput kafe koju kupite na putu do posla.

Kada imate jasan pregled svojih finansija, biće lakše identifikovati oblasti u kojima možete smanjiti potrošnju.

Odredite prioritete troškova


Kada napravite listu svih svojih troškova, vrijeme je da im odredite prioritet. Podijelite ih u kategorije „neophodne”, „poželjne” i „nepotrebne”. Neophodni troškovi su oni bez kojih ne možete da živite, kao što su hrana i stanovanje. Poželjni troškovi su oni koji poboljšavaju kvalitet vašeg života, ali nisu apsolutno neophodni. Nepotrebni troškovi su oni bez kojih možete lako da živite.

Prvo se fokusirajte na pokrivanje neophodnih troškova, a zatim razmislite koje poželjne troškove možete priuštiti, a koje nepotrebne troškove možete eliminisati.

Planirajte unaprijed


Mnogima ponestane novca jer ne planiraju unaprijed. Pokušajte da predvidite veće troškove koji vas očekuju u narednim mjesecima, poput godišnjeg autoservisa, božićnih poklona ili ljetovanja. Podijelite ove troškove na manje mjesečne iznose i počnite da štedite za njih unaprijed. Na taj način ćete izbeći neprijatna iznenađenja i veće finansijske troškove.

Koristite metod koverte


Metoda koverte je jednostavan, ali efikasan način kontrole potrošnje. Na početku mjeseca podelite gotovinu u različite koverte označene po kategorijama troškova (npr. hrana, prevoz, zabava). Kada potrošite sav novac iz određene koverte, to znači da ste dostigli limit za tu kategoriju. Ovaj metod vam pomaže da vizuelno pratite svoju potrošnju i sprječavate prekomjernu potrošnju.

Kako efikasno uštedjeti novac?


Upravljanje novcem i izgradnja ušteđevine zahtijeva disciplinu, planiranje i upornost. Međutim, rezultati mogu biti izuzetno korisni.

Vremenom ćete videti da vaša ušteda raste, dajući vam veću finansijsku sigurnost i slobodu.