Start/stop sistem u automobilima sve je češća pojava, ali koliko on zaista utiče na potrošnju goriva?

Američko Društvo automobilskih inženjera (SAE) sprovelo je ozbiljno istraživanje i otkrilo da, u zavisnosti od uslova vožnje, start/stop tehnologija može smanjiti potrošnju goriva između sedam i 26 odsto.

Kada se automobil zaustavi u gužvi ili ispred semafora, start/stop sistem automatski gasi motor. On se ponovo pokreće čim vozač odluči da nastavi vožnju, što znači da motor ne radi dok vozilo stoji.

Neki izvori navode da u gradskim uslovima, gdje je zaustavljanja i kretanja puno, ušteda u potrošnji goriva može biti i do 15 odsto. Na otvorenom putu, gdje stajanja nema mnogo, koristi su minimalne, piše Revija HAK.

Istraživanje sprovedeno 2023. godine obuhvatilo je četiri različita automobila i tri standardizovana testna ciklusa:

– FTP (Federal Test Procedure) – test potrošnje u gradskim uslovima;

– Supplemental FTP – agresivna gradska vožnja sa čestim ubrzanjima i,

– EPA New York City Cycle (NYCC) – grad sa puno zaustavljanja i kretanja.

SAE je mjerio potrošnju goriva sa aktiviranim start/stop sistemom u odnosu na iste testove sa isključenim sistemom.

U gradskom FTP testu, start/stop je smanjio potrošnju goriva za oko 7,27 odsto.

U NYCC testu, koji simulira grad sa puno kretanja i zaustavljanja, ušteda je bila i do 26,4 odsto.

Suprotno tome, u testu sa agresivnom vožnjom, start/stop sistem nije pokazao značajne koristi.

Ovi rezultati pokazuju da start/stop tehnologija zaista može donijeti značajne uštede, posebno u urbanim sredinama sa čestim zaustavljanjima i paljenjem motora.

Iako nije idealno rješenje za svaku vožnju, u gradskim uslovima ove uštede nisu zanemarljive.