Ići svako jutro u isti kafić i naručivati kafu ili kapućino postala je uobičajena rutina mnogih ljudi. U tom slučaju, normalno je znati i sve radnike lokala. Ipak, takva poznanstva ne moraju nužno biti pozitivna. To svjedoči i jedna djevojka, koja je svakodnevno posjećivala isti lokal, ali koja se u jednom trenutku zbog gesta konobara osjećala nesigurno i uznemireno.


Naime, kako je strankinja otkrila u svojoj objavi na Reditu, nakon nekoliko sedmica svakodnevnih susreta s radnicima kafića u inostranstvu, jedan konobar je odlučio da je pronađe na društvenim mrežama i da je kontaktira.

"Tvoj omiljeni konobar"


Poslao joj je direktnu poruku: „Hej, hoćeš li da se upoznamo bolje?“. A kada je djevojka tražila pojašnjenje, konobar je odgovorio: „Tvoj omiljeni konobar, onaj koji ti pravi kafu svakog jutra“.


U tom trenutku djevojka je, vidno zbunjena, pitala kako ju je pronašao onlajn. On je odgovorio šaljivim tonom: „Imam dobre detektivske sposobnosti, lol“. Razmjena poruka se nastavila njegovim daljim pokušajem:


„Uvijek te viđam, mislio sam da je vrijeme da ti pišem privatno“.


Ona mu je odgovorila da je to „neočekivano“, a on je nadovezao: „Neočekivano u pozitivnom smislu, zar ne?“. Ipak, njegovo oduševljenje nije dugo potrajalo – djevojka mu više nije odgovarala na poruke.


Na Redditu, gdje je podijelila fotografije poruka, priznala je da se osjeća nesigurno. Sada je moguće da više nikada neće otići u taj kafić.

Različite reakcije korisnika interneta


Slučaj je podijelio javnost. Mnogi su stali na stranu žene, nazivajući ponašanje konobara neprofesionalnim i nametljivim. Neki su predlagali da incident prijavi vlasniku kafića, naglašavajući da ovakvo ponašanje ne bi trebalo biti tolerisano u profesionalnom okruženju.


„Da sam na tvom mjestu, više se ne bih osjećala sigurno da se vratim u taj kafić. Pričaj sa vlasnikom“, „Ovo bih nazvao stalkingom, ili u najmanju ruku neprikladnim ponašanjem. Treba da se prijavi“, pisali su joj oni.


S druge strane, neki su pokušali da umanje značaj događaja, ističući koliko je lako u 2025. godini pronaći nekoga na društvenim mrežama. Prema toj logici, konobar je samo pokušao nespretan pristup, koji ona može odbiti bez daljih posljedica.

Kada interakcija prelazi granicu?


Ovaj slučaj ponovo je otvorio pitanje: dokle svakodnevno poznanstvo između klijenta i zaposlenog može ići? Kada odnos prelazi granice profesionalnog i ulazi u ličnu sferu, rizik od narušavanja privatnosti postaje realan.


Stručnjaci za radno pravo i zaštitu privatnosti podsjećaju da zaposleni nikada ne bi trebalo da koriste informacije s radnog mjesta u lične svrhe. Pronalazak klijenta na društvenim mrežama bez saglasnosti može izazvati osjećaj nesigurnosti i prerasti u uznemiravanje ako se interakcija nastavi protiv volje osobe.


(forumagricolturasociale)