Mnogi se pitaju - koliko zapravo košta sve to što vidimo na bini?
Iako tačan iznos zavisi od zemlje, produkcije i ambicija izvođača, dostupne informacije pružaju okvirnu sliku troškova:
1. Kotizacija (ulazna taksa):
Svaka zemlja plaća Еvropskoj radiodifuznoj uniji (ЕBU) određeni iznos za učešće. Srbija u prosjeku izdvaja između 100.000 i 150.000 evra, dok zemlje iz "Velike petorke" poput Njemačke i UK-a plaćaju znatno više - i do 300.000+ evra, jer su dio "Velike petorke".
2. Produkcija nastupa (scena, efekti, garderoba, koreografija):
Troškovi se kreću od 50.000 evra za skromnije nastupe, pa sve do 300.000 evra i više za kompleksne nastupe sa bogatom scenografijom, efektima i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često idu i preko toga.
3. Promocija (turneje, intervjui, spotovi):
Promo turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu koštati još 20.000 - 50.000 evra, zavisno od obima.
4. Delegacija i logistika (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):
Putovanja, smještaj, dnevnice i timovi za tehničku podršku, vokale, cijeli tim - sve to dodaje još 20.000 - 40.000 evra.
BONUS VIDEO: