Građanima je takođe upozoreno da nikada ne dijele svoje lične podatke, podatke o bankovnim računima, PIN-ove, lozinke za onlajn bankarstvo i druge podatke koji bi mogli biti zloupotrijebljeni.


Početkom oktobra, 71-godišnja žena iz požeškog kraja izgubila je više od 7.000 evra zbog prevare na aplikaciji, gdje se nepoznata osoba predstavila kao njen sin i tražila hitnu isplatu, saopštila je u četvrtak požeško-slavonska policija, upozoravajući građane na oprez.


Slučaj je policiji prijavljen u srijedu, a prevara se dogodila 10. oktobra kada je žrtva primila poruku na mobilnoj aplikaciji od nepoznate osobe koja se predstavila kao njen sin i tražila hitnu isplatu, saopštila je policija.


Uplatila je više od 7.000 evra na bankovni račun naveden u poruci, a nakon uspostavljanja kontakta sa sinom, žrtva je shvatila da je prevarena. Dalja krivična istraga je u toku, a krivična prijava biće prosleđena nadležnom državnom tužilaštvu.


Policija je upozorila građane da budu oprezni prilikom korišćenja mobilnih aplikacija i društvenih mreža i da uvijek provjeravaju autentičnost poruka koje sadrže finansijske zahtjeve.


– Ovo je oblik prevare i savjetujemo građanima da, ako prime takvu poruku, prvo kontaktiraju člana porodice ili prijatelja koji navodno traži pomoć ili novac kako bi provjerili vjerodostojnost informacija prije nego što uplate novac – saopštila je policija, piše Poslovni dnevnik.


Građanima je takođe poručeno da nikada ne dijele svoje lične podatke, podatke o bankovnim računima, PIN-ove, lozinke za onlajn bankarstvo i druge informacije koje se mogu zloupotrijebiti, a u slučaju da su oštećeni krivičnim djelom ili sumnjaju na mogućnost izvršenja krivičnog djela, treba da obavijeste policiju na broj 192.