ODIJELO IPAK ČINI ČOVJEKA! Ono što oblačimo snažno utiče na način na koji doživljavamo sami sebe
Otkrivamo to kako sami sebe doživljavamo do toga kome se divimo. Ova stavka izuzetno je važna u svijetu poslovnog odjevanja.
Kad se oblačite poput vaših poslovnih uzora, šaljete poruku da želite da budete poput njih. Međutim, uticaj je još snažniji, jer kad nosimo „njihovu“ odjeću, podsvjesno se identifikujemo sa osobinama koje povezujemo s njima, komentisala je psihološkinja koja se bavi modom, Britanka Šakaila Forbs-Bel.
Ono što biramo svakodnevno iz sopstvenih ormara, kao i kreacije koje nosimo u ključnim situacijama imaju poruku, stoga je poslovna odjeća uglavnom jednostavna, minimalistička i ima naglasak na ozbiljnosti.
Klasika je za to idealna, biramo odjela, kostime i sakoe.
– Iako odjela imaju često mušku konotaciju, možemo se poigrati detaljima ili bojama, ali i naglasiti ženstvenost – savjetuje psihološkinja, pa ističe igru modnih dodataka kojima jednostavnoj odjeći dajemo poseban pečat.
Za naglašavanje struka, koje je moderno na pantalonama i haljinama, ističe da je pozitivno i oslobađajuće.
– Pantalone sa visokim strukom znače da žene na neki način ističu prirodnu građu, ponosne su na vlastitu građu tijela, na siluetu i ličnost. Naglasite svoju prirodnost i jedinstvenost – istakla je Šakaila za „Marie Claire“.
– Previše uska ili neudobna odjeća može vas omesti u radu i komunikaciji s okolinom. Poslovna odjeća danas ima dozu volumena, birajte šira ramena, komotne sakoe i slične komade koji će biti udobni, a opet elegantni i klasični – savetuje Šakaila Forbs-Bel.