VRELI RAČUNI, HLADNI RADIJATORI Eko toplane rade punom parom, Banjalučani se smrzavaju! Ko je kriv za lošu sezonu u gradu na Vrbasu?
Računi uredno stižu, mi se smrzavamo. Na sve, da bismo dogrijali stanove dodatno trošimo i plaćamo struju. Začarani krug svake zime. Ovako ukratko Banjalučani opisuju sezonu grijanja, po ko zna koji put.
Malo je naselja u gradu na Vrbasu u kojima su građani zadovoljni isporukom toplotne energije.
Centar grada se smrzava
– Naselje Ante Jakić, ulica Sime Matavulja, ulazi dvojka, četvorka i tako redom bez grijanja su već danima. Eko toplana traži da se upute zahtjevi! Kome, čemu i zašto? Pa, novembar je, neko mi reče da je grijna sezona počela! Ima li neko da javi Toplani vijest da je zima na pragu, a da je ovo naselje Centar 2! Da li će i računi kasniti kao i grijanje ili ce stići na vrijeme pa će „s obrazom“ tražiti da im se plati puna cijena?! – napisala je jedna Banjalučanka na Fejsbuku, a sugrađani su se nadovezali u komentarima i naveli da ništa bolja situacija nije ni u Obilićevu, Boriku, Čairama, Starčevici….
Čitateljka portala ALOonline kaže da se u centru Banjaluke smrzava.
– Nismo u mogućnosti da plaćamo račune i za grijanje i za struju. Ovo je bezobrazluk, ko god da je odgovoran. Doveli su nas u nezavidnu situaciju, a ne mogu ni da zamislim šta će biti kada počnu „minusi“ – rekla je ona i dodala da grijanje plaća za dvosoban stan 85 KM.
Eko toplane: Isporuka toplotne energije je uredna
Sa druge strane, u Eko toplanama tvrde da, kada je riječ o naseljima Centar, Borik i Obilićevo, „isporuka toplotne energije je uredna i nema prekida“.
– Što se tiče naselja Ante Jakića, postoje određeni nedostaci na distributivnoj mreži, koje aktivno otklanjamo. Dio problema je riješen i kvalitet isporuke korisnicima je poboljšan, međutim, nastavljamo sa aktivnostima na ovom dijelu mreže kako bismo dodatno poboljšali kvalitet isporuke – navode u Ekotoplanama za ALOonline.
(Ne)opravdane reklamacije
Tvrde da od početka sezone dobijaju reklamacije, međutim najveći broj žalbi je, kako kažu, neopravdan, jer po izlasku na teren u većini slučajeva utvrde da je nedostatak uzrokovan nesavjesnim održavanjem zajedničkih unutrašnjih i spoljašnjih instalacija.
– Podsjećamo sve korisnike, da su prema Odluci o proizvodnji, isporuci i korištenju toplotne energije održavanje i popravke u nadležnosti zajednica etažnih vlasnika, odnosno pojedinačnih korisnika. Svakako, po prijavi žalbe naše ekipe izlaze na adrese, što je otežavajuća okolnost, jer svaki izlazak na teren zahtijeva vrijeme, a kako neopravdane reklamacije nisu rijetkost, oduzimaju mnogo vremena ekipama na terenu, koje iz tog razloga u slučaju opravdanih reklamacija ne mogu reagovati uvijek u predviđenom roku – ističu.
Kome se obratiti?
Apelovali su na korisnike da za probleme sa unutrašnjim i zajedničkim unutrašnjim instalacijama ne zovu Eko toplane, već da se obrate ovlaštenim stručnim licima za ovu djelatnost.
– Takođe, mnoge probleme mogu riješiti i u sopstvenoj režiji, kao što su aktiviranje grijanja odvrtanjem ventila u razvodnim ormarićima, ako imaju ugrađene kalorimetre, pri čemu je potrebno da sve termostatske glave na radijatorima budu aktivirane, odzračivanje radijatora u stambenim jedinicama ili na centralnim odzrakama na sistemu unutar zgrada, aktiviranje glavnih ventila na zajedničkim unutrašnjim instalacijama… – dodaju u ovom preduzeću.
Kako kažu, svake godine u periodu između dvije sezone pozivaju predstavnike zajednica etažnih vlasnika da im se obrate ako imaju probleme sa instalacijama, kako bi savjetodavno izašli na teren i uputili ih u dalje korake u cilju obezbjeđivanja kvalitetne isporuke tokom sezone grijanja.
– Do sada nismo zadovoljni odzivom, jer prema reklamacijama vidimo da su potrošači i dalje nedovoljno informisani, iako na ove probleme ukazujemo i apelujemo od početka rada Eko toplana. Jedino uzajamnom saradnjom i komunikacijom možemo osigurati kvalitetne odnose i poboljšavati zajedničku saradnju, a sve u cilju obezbjeđivanja komfora potrošačima pružanjem kvalitetne usluge grijanja – naglašavaju u Eko toplanama.
Mreža stara 50 godina
Osim navedenog, dodaju, veoma je važno imati u vidu činjenicu, da pored proizvodnih postrojenja, kako novog pogona Eko toplana, tako i rejonskih kotlovnica, koje proizvode dovoljnu količinu toplotne energije za sve potrošače, raspolažu distributivnom mrežom, dotrajalom i starom više od 50 godina, što u mnogome otežava rad, jer se velike količine proizvedene energije gube tokom distribucije. Da bi se riješio ovaj problem, neophodna su kapitalna ulaganja u mrežu.
– Eko toplane su u saradnji sa Gradom Banjaluka i uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) ove godine uradile studiju revitalizacije i rekonstrukcije sistema daljinskog grijanja, za koju se još uvijek čeka odobrenje nadležnih, kako bi se počelo sa rješavanjem ovog velikog energetskog problema Banjaluke. Nadležnost Eko toplana je upravljanje i održavanje sistema daljinskog grijanja, a distributivna mreža kao sastavni dio javne infrastrukture je u vlasništvu Grada Banjaluka, koji je nadležan za njenu rekonstrukciju i kapitalna ulaganja – dodaju za ALOonline.
BONUS VIDEO: