VELIKI PROJEKAT ZA BIH I ŠIRE: Željeznicom se povezuju važna mjesta
Među rudama bogatim brdima središnje Bosne smjestio se Vareš, mala opština s ogromnom rudarskom tradicijom te još većim potencijalom za budući razvoj, a upravo tu realizizuje se jedan od strateških projekata – ne samo za Bosnu i Hercegovinu već i šire.
Teretni vozovi koji će u bliskoj budućnosti omogućiti promet od Vareša do Luke Ploče, prijevoz nafte i naftnih prerađevina željeznicom od Ploča do naftnih terminala, proširivanje kapaciteta zračnih luka u Federaciji za prijevoz robe zračnim putem – vizija je iskorištavanja saobraćajnih potencijala Federacije Bosne i Hercegovine za realizaciju strateški značajnih procesa o kojima zavisi daljnji razvoj ekonomije.
Činjenica je da su brojna preduzeća i kompanije usmjerene na uvoz repromaterijala, odnosno izvoz gotovih proizvoda, a pritom su zračni i željeznički promet sve više prepoznati kao mogućnost bržeg i sigurnijeg prijevoza roba, ali prije toga je potrebno napraviti nekoliko koraka u smjeru modernizacije infrastrukture.
Naime, preduzeće Eastern Mining priprema kapitalni projekt rudnika cinka, barita i olova, a koji će donijeti brojne pogodnosti za ovu lokalnu zajednicu, kao i državu, a u tom je kontekstu važno napomenuti kako će početak rada rudnika imati veliki značaj za cestovne veze, a posebno željeznicu za prijevoz rude, odnosno kontejnera za koncentrat.
Načelnik opštne Zdravko Marošević u razgovoru za Večernji list potvrdio je navedeni plan povezivanja, a nedavno je objasnio i kako je planirano da eksploatacija započne 2023. godine, a radilo bi se o rudniku cinka, barita i olova.
Osim Vareša, pitanje prijevoza materijala željeznicom dodatno je naglašeno i u strateškim dokumentima Federacije u kojima se navodi kako je glavna perspektiva za razvoj željezničkog saobraćaja u razvoju intermodalnog prijevoza, što znači integriranje najmanje dvaju oblika prijevoza, odnosno, u ovom slučaju vodnog i željezničkog, prvenstveno u kontejnerskom prometu iz Luke Ploče prema krajnjem korisniku.
Samim prebacivanjem prijevoza nafte i naftnih prerađevina sa cestovnog na željeznički saobraćaj doprinosi se povećanju sigurnosti u cestovnom saobraćaju, kao i smanjenju troškova održavanja cestovne infrastrukture zbog manje upotrebe cesta.
Istovremeno, saobraćajna strategija Federacije za razdoblje od 2016. do 2030. u jednoj od strateških akcija kao aktivnost navodi tehničko poboljšanje i integraciju Željeznica Federacije BiH u jedinstveni europski željeznički sistem, kao i tehničko unapređenje i modernizaciju željezničke infrastrukture, postojeće infrastrukture za povećanje brzine i sigurnosti u cilju zadovoljenja EN i TSI.
- Tagovi
- BIH
- VOZ
- ŽELJEZNICA