MINISTARSTVO PROSVJETE I KULTURE: Nove tehnologije za podršku inkluzivnom obrazovanju
Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske organizovalo je danas sastanak sa vaspitno-obrazovnim radnicima iz osnovnih škola i predškolskih ustanova u Republici Srpskoj kako bi ih upoznalo sa predstojećim drugim krugom obuka za upotrebu softvera Tobii Dynavox Boardmaker 7 u okviru projekta „Podrška inkluzivnom obrazovanju upotrebom asistivnih tehnologija“, koji Ministarstvo prosvjete i kulture provodi u saradnji sa Unicefom.
Riječ je o tehnologiji, odnosno softveru za razvoj kognitivnih, senzornih i komunikacijskih vještina, koji se od prošle godine primjenjuje u radu tri predškolske ustanove i sedam osnovnih škola.
Pomoćnik ministra za predškolsko i osnovno vaspitanje i obrazovanje Nataša Cvijanović pojasnila je da ova tehnologija doprinosi unapređenju rada sa djecom sa smetnjama u razvoju te da predstavlja najnovije domete tehnološkog razvoja.
„Ovaj softver omogućava korisnicima primjenu onlajn modaliteta učenja i istovremeno stvara vlastiti jedinstveni sadržaj prema individualnim potrebama djece, odnosno učenika. Koriste ga učitelji, vaspitači, logopedi, te roditelji djece sa smetnjama u razvoju, kojima umnogome može olakšati rad i napredak u radu sa ovom djecom“, rekla je pomoćnik Nataša Cvijanović.
Ona je rekla da se već bilježe dobri rezulatati rada do sada obučenih vaspitno-obrazovnih radnika te da je u prvom krugu obuku za upotrebu navedenih softvera, u organizaciji kompanije „Tobi“ (Tobi), prošlo 25 vaspitno-obrazovnih radnika.
Na današnjem sastanku definisan je plan za drugi krug obuka, koji će s ciljem nastavka razmjene znanja u ovoj oblasti, kao i dobrih praksi, biti organizovan u aprilu 2022. godine.
Prema podacima Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske, broj djece sa smetnjama u razvoju u predškolskim ustanovama se povećava, te je trenutno 75 djece sa smetnjama u razvoju upisano u predškolske ustanove i oko 130 djece kod kojih je uočeno odstupanje od tipičnog razvoja i koji su u periodu opservacije.
Redovne osnovne škole u školskoj 2021/22. godini pohađa oko 1500 djece sa smetnjama u razvoju, dok oko 150 djece prolazi period opservacije.