KARTA 1,5 KM, JEDINSTVENA MJESEČNA 45 KM?! Da li će „rak rana“ Banjaluke konačno biti riješena? Gradonačelnik najavio novine u gradskom prevozu!
Gradski prevoz je „rak rana“ Banjaluke. Skupe karte, neredovni polasci autobusa, manjak linija nešto je na šta godinama ukazuju stanovnici grada na Vrbasu.
Jedino što se mijenjalo je cijena karte. Svaki put kada gorivo poskupi osjetno je puskupljivala i karta. Građani su unazad par godina sve više davali, a sve manje dobijali.
Ako je vjerovati najavama gradskih vlasti, ovom bi se od nove godine moglo stati u kraj.
– Vidjećemo kakva je profitabilnost svih linija u gradu. Situacija je takva da nema autobusa u naseljima u kojima živi veliki broj stanovnika, ali zato imamo redovne linije do nečijih vikendica. Kada se sve analizira, realno bi bilo da očekujemo da bi cijena pojedinačne karte mogla da bude 1,5 KM, a uveli bismo i jedinstvene karte, a cijena takve radničke bi bila 45 KM – rekao je gradonačelnik Draško Stanivuković prilikom obilaska naselja Starčevica, jednog od onih koji najviše kubure sa linijama gradskog prevoza.
Stanivuković je najavio i besplatne mjesečne karte za sve penzionere, kao i brojne povlastice za razne kategorije stanovnika Banjaluke.
– Prevoz mora da se riješi. Građani treba da imaju javni prevoz koji odgovara njihovim potrebama. Tamo gdje se pokaže da postoji potreba poduplaćemo broj polazaka – istakao je.
Kako je naveo, u toku je izrada Studije javnog prevoza putnika.
– Doveli smo ljude iz Beograda koji ne znaju kakva je situacija u Banjaluci. Oni će na najbolji način i najobjektivnije da prikupe podatke – rekao je Stanivuković.
Studija javnog prevoza putnika
Studija javnog prevoza putnika treba da utvrdi postojeće stanje u kojem se nalazi sistem javnog prevoza putnika na području grada, te da predloži mjere unapređenja javnog prevoza.
Analize koje će se raditi u okviru studije, nakon brojanja i anketiranja putnika, treba da daju odgovor na pitanje koliko košta funkcionisanje cjelokupnog sistema, kao i funkcionisanje linija, te da definiše modele sufinansiranja koji bi doveli do novih cjenovnika.
Jedan od izlaznih rezultata Studije trebalo bi da budu novi jeftiniji cjenovnici, a koji bi podrazumijevali jeftinije karte, mjesečnu kartu za sve gradske linije, uvođenje dnevne karte za neograničeni broj vožnji tokom dana, sedmične karte, povlastice za određene kategorije putnika, otvaranje novih linija, povećavanje broja polazaka i dr.
– Cilj implementacije mjera iz Studije je povećanje broja putnika, a javni prevoz bi bio izbor prilikom realizacije putovanja, a ne korištenje od strane onih koji nemaju nikakvu drugu alternativu. Napominjemo da je vizija Grada razvoj javnog prevoza sa provođenjem saobraćajnih politika, koji će povećati broj putovanja javnim prevozom, a smanjiti upotrebu putničkih motornih vozila – naveli su u Gradskoj upravi.
BONUS VIDEO:
Prevoz u gradu BL je katastrofa preskup a da predajete 3km treba vam jedan ipo h. Prevoznik Pavlović maltretira pola grada.
Veliki je broj prevoznika a od grada svi traže para,možda bi grad trebao imati svoj prevoz a ostali ako mogu da mu parkiraju neka voze ali bez da traže bilo kakva sredstva od grada.Pozdrav.
Linija 14 b u popodnevnim časovima ne da ne vozi redovno nego sebi daju za pravo da po dvije ili čak tri linije uzastoono preskoče. Žaliti se ne vrijedi jer i pored svih žalbi Aldemo tursu i Gradu B.Luka, stanje je isto. Jedino rješenje je promijeniti prevoznika na toj liniji pa da vozi firma koja je zainteresivana da zaradi a ne ovi koji se ponašaju ovako bezobrazno i bahato! Nema nikakvih sankcija za propuštene linije u tome je problem!
Linija 14 b u jutarnim caaovuma je redovna u popodnevnim casovima je katastrofa, kaani vise od pola sata do sat ili preskoce liniju akroz to je sramota i bezobrazluk a mjesecne ljudi moraju kupiti uz napkmenu da je termin kad se ljudi vracaju sa posla i zure kuci iz doata razloga da ne navodim. Sramota
Nije samo cijena karate problem,nego neredovne liniment koje izostavljaju voznje,a narocito za radnoke problem je navece povratak kuci s posla .Autobusi voze na svakih sat vremene vecina zadnju voznju vozi u 22 i 30min a radno vrijeme je do 23h a ljeti i do 24h samo neznam kako to uskladiti zato je vecina prisiljena da koristi auto koje vise zgaduje i trosi Pozdrav
Мислим стварно је јадно ја од минималне плате плаћам радничку 57 км док неко има гратис и плаћа 15 км мислим да мало обратите пажњу на раднике и на оне који нису запослени ни пензионери. Хвала