GRADSKI PREVOZ RAK RANA BANJALUKE Raste broj automobila na području grada, nadležni najavljuju moguće jeftinije autobuske karte
Potvrdio je ovo Slaviša Sandić, šef Odsjeka za nadzor infrastrukturnih projekata i koordinator stručnog tima za pripremu projektnog zadatka, izradu i implementaciju studije javnog prevoza na području grada Banjaluka, te dodao da je Banjaluka ušla u grupu gradova opterećenih individualnom motorizacijom sa sve izraženijim prostornim, funkcionalnim i ekološkim problemima.
„Vizija grada je razvoj javnog prevoza provođenjem saobraćajnih politika, koje će povećati broj putovanja javnim prevozom, a smanjiti upotrebu putničkih motornih vozila“, naveo je Sandić.
Napomenuo je da je sistem javnog prevoza putnika veoma veliki i složen i tome u prilog govori činjenica da se na mjesečnom nivou realizuje oko 670.000 kilometara, odnosno na godišnjem nivou oko osam miliona kilometara.
JEDNO AUTO NA DVA STANOVNIKA! Banjaluka sinonim za saobraćajnu gužvu, gradski prevoz neophodan!
„Sistem se sastoji od 23 linije gradskog prevoza i 33 linije prigradskog prevoza, koje opslužuje oko 110 vozila“, rekao je on te pojasnio da studija treba da utvrdi postojeće stanje u kojem se nalazi sistem javnog prevoza putnika, da pokaže koliko građana svakodnevno koristi javni prevoz, te da predloži mjere unapređenja javnog prevoza.
„Analize koje će se raditi u okviru studije nakon brojanja putnika na svim gradskim i prigradskim linijama treba da daju odgovor na pitanje koliko košta funkcionisanje cjelokupnog sistema kao i funkcionisanje linija, te da definiše modele sufinansiranja koji bi doveli do novih cjenovnika“, pojasnio je Sandić i dodao da će po izradi studija biti upućena na usvajanje Skupštini grada Banjaluke, nakon čega bi se započelo s njenom implementacijom, a jedan od rezultata ove studije trebalo bi da budu niže cijene prevoza.
Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, potvrdio je da je javni prevoz u Banjaluci među skupljima u regionu.
„Sistem javnog prevoza mora da ispuni zadatke koje pred njega postavlja zajednica u smislu zadovoljenja potreba stanovništva i privrede za prevozom kroz dva nivoa ciljeva, i to: strateški i operativni“, kazao je on.
Reorganizacija sistema javnog prevoza bi mogla, kako kaže, da uključuje uvođenje vremenskih karata za sve linije satnih, dnevnih, kao i reorganizaciju tarifnih sistema.
„Sistem javnog prevoza je sistem sa jednim vozačem, i što je taj vozač više opterećen, vrijeme čekanja je duže, kao i vrijeme trajanja putovanja. To treba rasteretiti na način da se stimuliše kupovina mjesečnih karata kao i kupovina karata za jednu vožnju van vozila“, rekao je on te dodao da bi bilo dobro da korisnicima mjesečnih karata omoguće određene beneficije.
„Trebalo bi u dogledno vrijeme razmisliti i o kontaktnim i beskontaktnim karticama, aplikacijama za praćenje vozila javnog prevoza, informacionom sistemu sa bazama podataka o opterećenosti linija javnog prevoza i vremenima trajanja putovanja“, pojasnio je Ćopić te dodao da je pohvalno što je studija u planu jer je ona početna stepenica za sve ostale pravce djelovanja u ovom pogledu.
BONUS VIDEO: