(FOTO) POD HITNO SE NEŠTO MORA UČINITI! Stručnjaci o kritičnoj dionici tranzita u Banjaluci
Još jedna među teškim nesrećama na Istočnom tranzitu u Banjaluci, u kojoj je poginula žena koja je pješačila pored kolovoza, ponovo je pokrenula pitanje bezbjednosti i stanja na putevima na području grada na Vrbasu, a posebno na ovoj dionici.
Skoro svakodnevno se na Istočnom tranzitu u Banjaluci dogodi bar jedna saobraćajna nezgoda, a u proteklih nekoliko godina skoro na istoj dionici u blizini Rebrovačkog mosta poginule su tri osobe uključujići Milanu Koprenu, pedagoga OŠ „Branko Radičević“, koja je strada juče.
Stručnjaci iz oblasti saobraćaja saglasni su da nešto što prije treba da se preduzme sa ovom dionicom puta kako bi se povećala bezbjednost učesnika u saobraćaju. Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, koji je i vještak iz navedene oblasti rekao je za Mondo da je još ranije trebalo krenuti sa analizom puta na lokaciji.
„Potrebno je analizirati faktor puta, vidjeti da li postoje kolotrazi ili druga oštećenja, a ako postoje, potrebno ih je otkloniti u što skorije vrijeme. Iako su fizički odvojene kolovozne trake i postoji trotoar i biciklistička staza, potrebno je razmotriti dodatne elemente bezbjednosti saobraćaja“, pojašnjava Ćopić.
Prema njegovim riječima, bezbjednost bi se mogla povećati i sa dodatnom opremom puta, kao što su odbojne ograde i slično.
„Takođe, može se razmisliti i o pojačanoj kontroli brzine na pomenutoj dionici od strane pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova RS, a u krajnjem slučaju potrebno je razmotriti opciju postavljanja stacionarnih radara“, rekao je Ćopić i podvukao da ne treba zanemariti i preventivne aktivnosti kao što su edukacije učesnika u saobraćaju o bezbjednosti u ovoj oblasti.
Bezbjednost saobraćaja saobraćajna nesreća Rebrovački most u Banjaluci
Zdravko Ivić, inženjer saobraćaja i instruktor vožnje iz Banjaluke prokomentarisao je za Mondo da se u javnosti često čuje da je stanje u saobraćaju zadovoljavajuće, ali da je u realnosti, ističe on, situacija sasvim drugačija.
„Svake godine je sve više poginulih, a mi smo navodno zadovoljni. Dalje, auto-škole rade da se samo položi ispit, a ne i da kandidati nešto nauče. Komisija se može potkupiti za 30 KM. Kružne tokove i ostale stvari neću ni da pominjem o kakvom se nasilju radi. Najveća odgovornost je na Zavodu za obrazovanje odraslih. Oni školuju buduće instruktore i određuju ko će koga ispitivati i ostale stvari. I na kraju, na putevima imamo to što imamo“, rekao je Ivić, piše Mondo.
Podsjećamo, u saobraćajnoj nesreći koja se juče dogodila u Bulevaru Petra Bojovića poginula je Milana Koprena, pedagogica Osnovne škole „Branko Radičević“ kada je udario „pežo 207“ kojim je upravljao Stefan Srdić (2004) iz Laktaša i koji je iz za sada nepoznatih razloga izletio sa kolovoza.
Iz Okružnog javnog tužilaštva u Banjaluci su saopštili da je dežurni tužilac naložio da se preduzmu sve potrebne istražne radnje i mjere kao i vještačenja na utvrđivanju okolnosti jučerašnje nesreće. Takođe, biće naložena i obdukcija tijela nastradale koja će biti obavljena u Zavodu za sudsku medicinu Republike Srpske.
BONUS VIDEO: