DOMIŠLJATOST ILI BEZOBRAZLUK? Lopovi u korak sa vremenom: Stavljanje hrane u džep odlazi u zaborav (FOTO)
Stavljanje hrane u džep ili skrivanje ispod jakne je izašlo iz mode, lopovi sada imaju novu foru za krađu.
Oni sada bez muke kupe 300 grama pistaća, a plate pet puta manje. Ovo najbolje funkcioniše u marketima koji kupcima dozvoljavaju da sami sipaju i mjere hranu, pa lopovi često sipaju manju količinu, izmjere i zalijepe naljepnicu sa cijenom na kesu, a zatim dodaju još – ponekad i duplo više.
– U posljednje vrijeme, to nam je najveći problem. Najviše takvih slučajeva ima sa voćem i povrćem. Na primjer, znalo se dešavati da kupci stave tri jabuke u kesu, izvažu i stave cijenu, a onda dodaju još toliko. Jedino rješenje je da neko od kolega stalno stoji pored kase i da važe i mjeri, ali to je nije uvijek izvodljivo – pričaju iz jednog marketa.
Vaganje voća i povrća je ključni korak u procesu kupovine svježih proizvoda. To omogućava kupcima da plate tačnu cijenu za količinu voća i povrća koje žele kupiti. Međutim, nažalost, ponekad se dešava varanje pri vaganju, što može rezultirati gubitkom za prodavce i nepoštenim tretmanom prema ostalim kupcima, a u ponekim prodavnicima i prema zaposlenima, jer se nerijetko dešava da upravo oni snose troškove nastalog manjka od prodaje tokom dana.
Načini varanja su raznovrsni, a u nastavku pročitajte koji su to najčešći.
Varanje kod vaganja proizvoda
Varanje u ovom smislu je najčešće kod kupovine voća, povrća te drugih proizvoda u rinfuzi. Postoji nekoliko načina na koje kupci varaju vagu: Napunjenu vrećicu potrošač drži u ruci i spušta na vagu samo do njemu prihvatljive težine, tek u tom trenutku uzima naljepnicu s težinom i cijenom.
Drugi način je da napunjenu vrećicu stavi na vagu, ali rukom podiže postolje vage dok ne dobije prihvatljivu težinu i tek tad uzme naljepnicu.
Takođe, postoji i slučaj u kojem kupac izvaže sadržaj u vrećici, uzme naljepnicu, a zatim dopuni sadržaj vrećice.
Ima i kupaca koji napune vrećicu s proizvodom, ali uzmu naljepnicu za sličan proizvod niže cijene.
Degustacija
Često se događaju u slučaju sa sušenim voćem u rinfuzi, ali i kod peciva i slatkiša. Neki kupci pri ulasku u trgovinu prvo navrate do sušenog voća u rinfuzi, uzmu šaku voća i jedu uz razgledavanje ostalih proizvoda i tako čak nekoliko puta prilikom jedne posjete trgovini. Dešava se da potrošač uzme pecivo i pojede do kase, ali ne pokaže naljepnicu da je uzeo, niti kaže prodavcu.
Unošenje prazne ambalaže
Svima se desilo da u istom danu posjete nekoliko trgovina. Pa tako kupite hljeb u jednoj trgovini, a po mlijeko odete u drugu, međutim postoje i oni kupci koji su i za taj slučaj našli način varanja.
Potrošač unese praznu ambalažu za jaja od brenda druge trgovine, u tajnosti prebaci jaja iz druge kutije u trgovini u svoju kutiju i na kasi tvrdi da je ta jaja kupio u drugoj trgovini.
Dešava se da kupac unese praznu kutiju proizvoda iz druge trgovine na kojoj se nalazi naljepnica s cijenom iz te trgovine, pa zamijeni sadržaj i trvdi na kasi da je to kupio u drugoj trgovini.
Obratite pažnju šta rade zaposleni
Radnjama se ne isplati da se roba ne proda, pa se tako marketi koriste raznim metodama kako bi vas „namamili“ da kupite neki proizvod.
Ako ste zbunjeni kad su u pitanju namirnice koje mogu dugo da stoje, upravo je ovo caka – u pitanju je najobičniji trik prodavaca!
Pokušaće apsolutno sve da vam prodaju i neugledno ili manje svježe voće i povrće. Postoje čitavi serijali dokumentarnih filmova o tome koliko se hrane na godišnjem nivou baca, samo zato što su kupci navikli da kupuju povrće i voće koje je „kao za izložbu“.
Najsvježije voće i povrće naći ćete ispod, ili iza, onog koje je izloženo na najupadljivijem mjestu. Prodavci žele najprije da prodaju ono kojem se bliži rok trajanja.
Imate pravo da pitate tu osobu da li ima svježije voće, ali je do politike radnje da li će vam i donijeti drugu robu iz skladišta. Najlakši način da nađete svježe je da sami potražite ispod vidno izloženog voća ili povrća.
Apel naše redakcije da se skrene pažnja na zloupotrebe u marketima, kako od strane kupaca, tako i od strane samog menadžmenta i zaposlenih!
BONUS VIDEO: