DETALJI MOBINGA MAJE DODIG: ŽURKE U DOBA KORONE, tjerala radnike da iskaču kroz prozor, zaključavala ih u toalet i prisiljavala ih da pred inspekcijom glume slučajne prolaznike (VIDEO)
Posljednjih nekliko dana, svjedoci smo šokantne priče o mobingu i teroru koji vrši direktorica Narodnog pozorišta Maja Dodig nad svojim radnicima. Javnost je zaprepaštena činjenicom da osoba koja je potpuno nepodobna profesionalno, narušava ugled jedne stare i među građanima voljene institucije kakva je Narodno pozorište. Dokaze pronalazimo na svakom koraku. Da je priča istinita, potvrđuje nam još jedna žrtva ekskluzivno za aloonline.ba
-Ona je došla negdje pred koronu. Niko je nije poznavao, ja ne znam kakav je to konkurs bio. Mislili smo da će na mjesto direktora doći neko iz NPRS. Čim je došla, odmah je određene ljude stavila na listu za odrstel, a sve u dogovoru sa umjetničkim direktorom Vladimirom Đorđevićem. On je možda i veće zlo od nje, kriv je isto koliko i ona. Dakle, odmah je javno došla i rekla da je zadovoljna glumcima, a da svi ostali ne valjaju. Maja i Đorđević su igrali tu igru. Prve na udaru su bile one za koje je znala da joj se neće smjeti suprostaviti, a to su spremačice. Njih je malteltirala “do kraja“. Đorđević je, recimo, ulazio u toalete i fotografiosao WC šolje ako ih je neko poslije velike nužde ostavio uprljanim nakon čega je napdao čistačice. Zatim, portirska i vatrogasna služba, marketing, računovodstvo… – započeo je radnik koji nije htio da otkriva identitet.
Problemi i patnje za našeg sagovornika kreću od trenutka kada je na anoniman poziv došla policija jer su u vrijeme najvećeg lokdauna pravljene žurke u Pozorištu.
-Od tad kreće mobing nada mnom. Bez ikakvog razloga i dokaza, optužila me je da sam ja pozvao policiju! Kazala mi je da ima dokaz da sam zvao i skinula mi 10% od plate. Znate li Vi šta sam ja tad trpio… Rekao sam joj da ću samovoljno dati otkaz ako dokaže da sam pozvao policiju, a ako nema dokaza, da mi se javno izvini i okači to na oglasnu ploču. Ali uzalud… Samo kleveta, trač, mobing.. ona se vodi samo time, unaprijed si osuđen. Od tad kreće strašan pritisak na mene i uvrede moje časti…Sve što se događalo u pozorištu, meni je pripisivano. Bez ikakvog dokaza – rekao je izvor.
Uprkos rigoroznim mjerama koje su donesene usljed pandemije, direktorica na to nije obraćala pažnju već je u Pozorištu organizovala žurku za žurkom. Njena samovolja išta je dotle da je stavila sebe iznad Zakona tjerajući svoje radnike da krše pravila.
-Predstava “Zlatno doba“, u Pozorištu ponovo žurka, a na snazi su rigorozne mjere zbog pandemije. Nakon toga dolazi predstava “Derviš i smrt“ koja je igrana za ljude iz Sterijonog pozorišta. Tada je strogo bilo zabranjeno okupljanje više od 30 ljudi, a samih učesnika je bilo toliko. U jednom momentu nam je došla republička inspekcija. Maja i Vladimir su sakrivali ljude u toalet, neki su bježali kroz prozor, a pojedine kolege su natjerali da izađu ispred Pozorišta, sjednu na klupe i prave se da su prolaznici dok inspekcija ne ode. Meni je tada rečeno da sa prijavnice uklonim spisak na kojem je stajao tačan broj ljudi koji su se tada nalazili u Pozorištu, a bilo je sigurno oko 50 ljudi. Da sam to odbio uraditi, odmah bih išao na disciplinski postupak – ispričao je izvor te dodao da je Pozorište zbog Maje dobilo tri prijave iz zgrade preko puta, njihovih komšija, koji su do šest ujutru trpjeli lumpovanje, vrisku, galamu i lom jer se dešavalo da se na tim žurkama polomili pola kluba i da stakla bude za izvoz.
Naglasio je da se direktorica nije obazirala ni kada su više zaraženih osoba imali u kolektivu.
– Od krojačica, ton majstora, majstora za svjetlo, a sve je to bilo prikriveno za javnost! I cijela korona je bila takva, sve vrijeme su se dešavale takve stvari. Recimo, kada je na snazi bio policijski čas, Maja nam je dala neke propusnice da se možemo kretati. Međutim, to ništa nije bilo legitimno i ovjereno u MUP-u tako da sam platio kaznu od 400 KM. Milion puta sam razmišljao da napustim posao, uzmem kofer i odem odavde ali moraš da ćutiš jer živiš od toga. Samo sam htio da pošteno zarađujem i radim.
Koliko jedna neprofesionalna osoba može naštetiti ugledu institucije govori i činjenica da je Maja otjerala naše stalne preplatnike, spoznore, Centrumu duguje nekoliko hiljada KM, zabranila je sopstvenim radnicima da imaju besplatan ulaz na predstavu… – razočarano je naveo sagovornik.
Vrhunac njene neprofesionalnosti ogleda se u činjenici da se opijala na radnom mjestu.
-Maja se u toku radnog vremena opijala u kancelariji. Uopšte nije krila da pije, a ako bi neko drugi popio kap alkohola, odmah ga je kažnjavala i vršila pritisak na njega. Zadnji atak lično na mene je bio kada me optužila da sam obio njen privatni frižider koji je inače pun alkohola te da su joj nestale dvije flaše vina i nekoliko boca piva. Tada me zvala na pritavni broj u moje slobodno vrijeme i galamila. Prvo mi je prijetila otkazom, pa da ću ići na disciplinsku, a onda je rekla da će sve biti u redu ako priznam da sam to uradio – ističe sagovornik.
Radna atmosfera u pozorištu je postajala nepodnošljiva. Sagovornik kaže da je nekad rado dolazio na posao a da mu je sad mučno i kad uđe u zgradu.
-Maja je ljude vrijeđala i direktno, nazivala ih je raznim imenima i govorila im da su nesposobni. Ma to je grmjelo kroz upravu. Jednom je došla i rekla “Niko u marketingu ne radi ništa“ i dovela svog čovjeka.Dolazila je ljudima i prijetila da će ih prebaciti na neko drugo mjesto jer njoj niko nije valjao osim glumaca kojima se dodvorava zbog sigurnosti opstanka u Pozorištu. Kako to da je ona dobra i da valja, a niko ostali ne. Žalosno je i bijedno što je došlo do ovoga. Čim uđeš u pozorište, odmah si pod stresom i ukočen, nije više “to to“, prije sam se osjećao kao dio pozorišta. Takva radna atmosfera ne priliči jednoj ustanvi kakva je Narodno pozorište. Maja je imala više prilika da pohvali ljude, a samo ih je kažnjavala. Zamislite, za 90. jubilej Narodnog pozorišta, svojim radnicima nije ni čestitala, a kamoli dala neku hemijsku, upaljač, ma nešto simbolično u znak zahvalnosti – rekao je sagovornik.
Naš sagovornik završava svoju priču činjenicom da Maja ništa nije uradila za svoje radnike, osim što im je otežavala svakodnevno funkcionisanje i dovodila do tačke pucanja.
-Ona je osoba koja se hrani tim kad se s svađaš s njom, uvijek traži konflikt. Ni jednog trenutka otkad je došla nije se potrudla da svojim radnicima, evo banalno recimo, obezbijedi radne majice, uniformisane prsluke, bolje uslove rada, veće plate, ma ništa. Ništa da olakša, samo da oteža! Kao što sam rekao, ranije sam volio dolaziti na posao, vladala je dobra i zdrava atmosfera, nije bilo raskola… Sa Majinim ulaskom u Pozorište, ušla je i politika. Htjela je da napravi fabriku od Pozorišta… Bivši direktor je u svakom trenutku gledao kako svom radniku može da olakša posao. Ničim nismo bili uslovljeni i nismo trpjeli teror, a sve je funkcionisalo – zaključuje sagovornik.
Narodna Skupština Republike Srpske 30. septembra usvojila je Prijedlog Zakona o zaštiti od uznemiravanja na radu, a kako je Dodigova krenula, izgleda da je kriva po svim tačkama.
Istina..i samo istina..naježio sam se kad ovo čitam jer gadi mi se sve ovo i čitati proživljavam ponovo traume. Ima tog još tek kad svi počnu pričati.
Ovu izjavu dao portir Nino koji je obijo frizider koji stoji ispred marketinga a onda se napio povratio i izdrko u zenskoj garderobi. I njegov otac ekonom koji pise ovo za centrum isto alkoholicar.
Radniče marketinga, piše se obio, a ne obijo. Prilično si nepismen za radnika marketinga. Poenta je da Nino nije ništa slagao.
Radnice marketinga bices tuzen za klevetu!
Bices tuzen za klevetu!
Ohhh
Ninu za direktora!
Što se tiče navoda u tekstu, sve je istina..inspekcija je dolazila i morali smo se sakriti jer su mjere
prekršene. Istina je za korona žurke do zore bez maski, što je bilo nedopustivo kafanama zabranjen rad i klubovima, a u Pozorištu lumperaj. Ljudi iz susjednih zgrada zvali par puta komunalnu što se može provjeriti. Žiks je ispao čovjek Majo za razliku od tebe, više puta si dozvolila da mu se polupa pola kafane jer si učestvovala u tim dernecima do zore, čovjek ima slike i snimke kao dokaz i nikad nije otišao u medije. Istina je da si nam ugrozila živote jer si dozvolila da u jeku korone veliki broj radnika oboli jer nisi poštovala mjere, iako smo te više puta na to upozoravali. To je poenta ovog teksta. Žalosno ali istinito, pozorištem odjekuje vriska umjesto pjesme i veselja.Pozorište je živa stvar i ne može se administrativno i hladno tretirati jer većina ljudi radi izvan radnog vremena i uvijek mora biti dostupna, tog zaista nisi bila svjesna. Rukovodilac mora biti hladne glave, mora znati komunicirati s ljudima, rijesavati konfliktne situacije itd.
A Pegaađđuććć Jel bijjjoo i onn tujj
Naišao sam slučajno na tekst o profesorici, zgrožen sam šta je sve radila. Onošto hoću da opišem je njeno ponašanje na fakultetu, naime studenti su u nedoumici da li je pod tabletama, opijatima ili pod dejstvom alkohola, kolege profesori smatraju da je i psihički bolesna.