TURSKA: veliki porast digitalne cenzure!
Turska kriza slobode medija pojačana je povećanjem digitalne cenzure, rekli su iz Međunarodne grupe za slobodu medija, novinarstvo i ljudska prava nakon zajedničke misije u zemlji ove sedmice.
Vlada je najavila planove za podnošenje zakona o „dezinformacijama“ koji će vjerovatno rezultirati daljom kriminalizacijom slobode izražavanja i nezavisnog novinarstva na internetu.
Iako nacrt zakona još nije objavljen, sastanci sa novinarima i zastupnicima potvrdili su da se očekuje uvođenje kaznenih kazni, a možda i zatvorskih kazni za one koji šire „dezinformacije“ na internetu. Zakon bi učvrstio vladinu kontrolu nad jednim od posljednjih velikih prostora za slobodno izražavanje u Turskoj i u kombinaciji sa prošlogodišnjim zakonom o društvenim medijima, povećao bi pritisak na kompanije na društvenim medijima da postanu saučesnici u turskom režimu cenzure.
Iako su vladini dužnosnici izjavili da će zakon biti napravljen po uzoru na mjere donesene u drugim zemljama, naročito u Njemačkoj, ovo je poređenje lažno. Njemački zakon o NetzDG-u ne reguliše a kamoli sankcioniše „dezinformacije“. Iako su grupe za slobodu medija kritikovale njemačko zakonodavstvo koje reguliše platforme društvenih medija, nezavisno njemačko pravosuđe može ponuditi pravnu zaštitu u slučaju kršenja prava. Turski sudovi u međuvremenu nisu nezavisni i ne pružaju zaštitu od zloupotrebe takvih zakona.
U međuvremenu je misija otkrila alarmantan porast napora vlade da diskredituje nezavisne medije koji primaju inostrana sredstva.
Ovo je nedavno kulminiralo prijedlogom zakona koji je predstavio zastupnik MHP-a i koji predlaže obaveznu registraciju za organizacije i pojedince koji primaju sredstva od ili su pod „uticajem“ stranih subjekata.
Bez obzira na to hoće li ovaj određeni zakon na kraju proći, on signalizira da je pitanje pritiska na organizacije koje se finansiraju iz inostranstva na dnevnom redu vlade. Ovo je alarmantna mogućnost u okruženju u kojem su preostali turski nezavisni mediji već demonizovani i suočeni sa finansijskim pritiskom na jako zarobljenom medijskom tržištu.